آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ناتو: تهدیدهای پوتین پذیرفتنی نیست/ ما خواهان جنگ سرد جدید نیستیم

یک روز پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و رونمایی از چند سلاح جدید راهبردی این کشور در برابر رقبای غربی روسیه، سازمان نظامی ناتو نسبت به این اظهارات آقای پوتین واکنش نشان داده و آن را ناپذیرفتنی دانست.
به نقل از یورونیوز، پیمان نظامی ناتو در واکنش به سخنان آقای پوتین گفته است:« ما خواهان شروع یک جنگ سرد تازه یا یک مسابقه تسلیحاتی جدید نیستیم!:
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هشدارهای ولادیمیر پوتین به ناتو ناپذیرفتنی است و هیچ کمکی به آرام‌سازی تنش‌ها نمی‌کند.
«اوآنا لونگسکو» سخنگوی ناتو روز جمعه گفت:« بیانیه‌های روسیه که اعضای ناتو را تهدید می‌کند ناپذیرفتنی و غیرسازنده است. ما خواهان شروع یک جنگ سرد تازه یا یک مسابقه تسلیحاتی جدید نیستیم.»
در همین حال، وزارت دفاع امریکا که بزرگترین عضو پیمان ناتو به شمار می‌رود، در واکنش به سخنان پوتین گفته است که:« از سلاح‌های جدید روسیه شگفت‌زده نشدیم، توان مقابله با آن را داریم.»
روز پنجشنبه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سخنرانی خود از سلاح‌های جدید راهبردی کشورش رونمایی کرد و مدعی شد که ناتو توان مقابله با آن را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا