آخرین اخبارافغانستانسیاستمنطقه

نشست صلح برای افغانستان در ازبیکستان برگزار می‌شود

قرار است نشست جهانی صلح در مورد افغانستان تا بیست روز دیگر در شهر تاشکند پایتخت کشور ازبیکستان برگزار گردد.
وزارت خارجه ازبیکستان اعلام کرد که این نشست توسط محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و شوکت میرضیایوف رییس جمهوری ازبیکستان افتتاح خواهد شد.
به نقل از خبرگزاری ازبیکستان، قرار است این نشست جهانی صلح بتاریخ ۲۶ و ۲۷ ماه مارچ امسال برگزار گردد.
در این گزارش آمده است، انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، فدریکا موگیرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، وزیران خارجه کشورهای پادشاهی سعودی، امارات متحده عربی، چین، روسیه، ایالات متحده امریکا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، هند، ایران، پاکستان، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان دعوت شده‌اند.
این خبر در شرایطی نشر گردیده که محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان اخیرأ یک طرح پیشنهادی صلح را برای طالبان با حضور نمایندگان ۲۵ کشور اعلام کرده گفت، اگر طالبان شرایط دولت افغانستان را مبنی بر پذیرفتن قانون اساسی کشور قبول کنند، حکومت کابل حاضر است تا گروه طالبان را به عنوان یک جریان سیاسی به رسمیت بشناسد.
این طرح پیشنهادی صلح حکومت افغانستان برای طالبان از سوی کشورهای امریکا، پاکستان و برتیانیا مورد استقبال و حمایت قرار گرفت.
اما گروه طالبان این طرح پیشنهادی صلح حکومت افغانستان را رد کرده و آنرا یک «توطئه» خواندند. طالبان تاکید کردند، دولت افغانستان هدف دارد تا از این طریق طالبان به حکومت کابل تسلیم شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا