آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

‎زنان بلخى: به جاى تجليل از ۸ مارچ به محكمه‌های صحرايى رسيدگى كنيد

زنان در ولایت بلخ با تاکید بر این‌که حکومت فعلی نتوانسته به وعده‌های خودش در قبال زنان جامه عمل بپوشاند می‌گویند که تجلیل از روزجهانی زن دردی را دعوا نمی‌کند و می‌باید به‌جای آن به محکمه‌های صحرایی و قتل‌های ناموسی رسیدگی شود.
به گزارش خبرگزاری دید، طی محفلی از روز جهانی زن با حضور معاون والی بلخ، رییس امور زنان، اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ گرامی‌داشت شد.
شبنم محمدی مسئول بانوان جوانان جمعیت اسلامی، می‌گوید: حکومت فعلی به هیچ‌کدام از وعده‌های انتخاباتی خود در قبال زنان جامه عمل نپوشانده است و در عین‌ حال امنیت اجتماعی آنان نسبت به سال‌های گذشته کم‌تر شده است.
در همین‌حال انیسه سادات رییس شورای زنان چهارکنت گفت: به‌ جای تجلیل‌های بی‌فایده‌ که تغییر در وضع زنان ایجاد نمی‌کند می‌باید که به محکمه‌های صحرایی و قتل‌های ناموسی رسیدگی شود.
خانم سادات می‌افزاید: خشونت علیه زنان در ولسوالی‌ها خیلی بیشتر از شهر است و از چشم رسانه‌ها به دور مانده است.
شهلا حدید رییس امور زنان ولایت بلخ، اما وضعیت زنان را نسبت به سال‌های گذشته بهتر عنوان کرده می‌گوید: ولایت بلخ نسبت به سال‌های گذشته شاهد مشارکت سیاسی و اجتماعی بیشتر زنان بوده است.
خانم حدید تصریح کرد که مشارکت زنان در پست‌های اداری در ولایت بلخ افزایش‌یافته و ۵ بانو در این ولایت در سطح رهبری در ادارات دولتی مشغول به کار هستند.
۸ مارچ به عنوان روز جهانی زن یا روز «همسبتگی زنان» همه‌ ساله در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ از سوی نهادهای دولتی و غیردولتی تجلیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا