آخرین اخباراجتماعجهانزنان

۱۵هزار زن فلسطینی از سوی اسراییل بازداشت شده است

واحد «تحقیقات اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی» اعلام کرده است که از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۱۵ هزار زن فلسطینی از سوی نظامیان اسراییلی بازداشت شده‌اند.
به گزارش سایت خبری «فلسطین الیوم»، عبدالناصر فروانه «رییس واحد تحقیقات اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی» اعلام کرده که از سال ۱۹۶۷ تا اکنون ۱۵ هزار زن فلسطینی از سوی اسراییل بازداشت شد‌ه‌‌اند.
وی این آمار را در آستانه روز جهانی زن(۸ مارچ) اعلام کرده و توضیح داده است که زنان فلسطینی در سن‌های مختلف، طی سال‌های گذشته مورد هدف قرار گرفته‌اند و بر حجم بازداشت‌های اجباری آن‌ها افزوده شده است.
از زمان انتفاضه قدس در اکتوبر ۲۰۱۵ حدود ۴۴۵ زن فلسطینی که در بین آن‌ها دختران کم سن و سال هم هستند، بازداشت شده‌اند.
وی افزوده که هم‌اکنون حدود ۶۰ زن فلسطینی در زندان‌های اسراییل محبوس هستند که در میان آن‌ها ۱۰ کم سن و سال و ۸ مجروح حضور دارند.
در ادامه گزارش فروانه آمده است، روش‌هایی که اسراییل برای بازداشت زنان فلسطینی از آن استفاده می‌کند تفاوتی با روش بازداشت مردان ندارد، این زنان غالباً در خانه و در نیمه‌های شب بازداشت می‌شوند و مورد ضرب و شتم، اهانت، رفتار بد در مسیر زندان و سپس شکنجه روانی و بدنی در مراکز بازداشت قرار می‌گیرند و بسیاری از آن‌ها در سلول‌های انفرادی و تنگ و کثیف نگهداری می‌شوند.
وی تصریح کرده است که بانوان بازداشتی همچنین مورد بی‌توجهی پزشکی قرار می‌گیرند و در بسیاری از اوقات با زنان اسراییلی که متهم به جنایت‌های قتل، مواد مخدر یا مسایل جنسی استند هم‌بند می‌شوند و بارها و بارها از این موضوع شکایت کرده‌اند، اما الفاظ بد به سمت آن‌ها روانه شده است.
وی در پایان از تمام موسسات مرتبط به اسرا درخواست کرده است که تمام بانوان را پس از خروج از زندان حمایت کنند و محیط لازم اجتماعی، انسانی و اقتصادی را برای فعالیت آن‌ها آماده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا