آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

طرح مسلح شدن آموزگاران از سوی پارلمان فلوریدا تصویب شد

 

مجلس نمایندگان ایالت فلوریدا در امریکا طرح مسلح کردن آموزگاران را به منظور مقابله با مهاجمان مسلح تصویب کرده است.
به نقل از بی بی سی، در بخشی از مصوبه پارلمان که به منظور بهبود ایمنی در مکاتب این ایالت به تصویب رسیده، پیش بینی شده است که در هر مکتب، تعدادی از معلمان پس از آموزش‌های لازم، در ساعات خدمت به طور مخفیانه اسلحه حمل خواهند کرد و به آنان اجازه داده می‌شود تا با مهاجمان مسلح مقابله کنند.
این طرح پیشتر به تصویب سنای ایالتی رسیده و در صورت امضای آن توسط فرماندار فلوریدا، به شکل قانون در مدارس و آموزشگاه‌های ایالت فلوریدا به اجرا گذاشته خواهد شد.
این طرح در پی تیراندازی روز ۱۴ فبروری در دبیرستان استونمن دوگلاس در این ایالت تدوین شده که در جریان آن، هفده تن از دانش‌آموزان و کارکنان این دبیرستان جان خود را از دست دادند. فرد مهاجم یکی از دانش‌آموزان اخراجی این دبیرستان بود که توسط پولیس بازداشت شد.
پس از این حادثه، تظاهراتی در حمایت از لغو قانون آزادی حمل اسلحه برگزار شد. در نخستین واکنش به این واقعه، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا که در جریان مبارزات انتخاباتی و پس از آن از آزادی حمل اسلحه به شدت طرفداری می‌کرد، پیشنهاد کرد که به جای لغو این قانون، برخی از کارکنان مدارس مسلح شوند. این پیشنهاد با انتقاداتی مواجه شد.
آقای ترامپ بعدا در ملاقات با گروهی از نمایندگان کنگره ایالات متحده، با تعدیل موضع اولیه خود گفت که از طرح‌هایی برای محدودیت خرید و حمل اسلحه حمایت می‌کند و در صورت تصویب آن‌ها در کنگره، چنین مصوباتی را امضا خواهد کرد.
همچنین، طبق قانون جدید سن خرید اسلحه از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش یافته و بین تقاضا برای خرید و تحویل اسلحه از جمله اسلحه شکاری، باید سه روز فاصله باشد.
این مصوبه با ۶۷ رای موافق در برابر ۵۰ رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان کنگره ایالتی رسید. روز گذشته، سنای ایالتی این طرح را با اکثریت اندکی تصویب کرده بود.
طبق قانون اساسی امریکا، شهروندان این کشور از آزادی خرید و حمل اسلحه برخوردارند و دولت نمی‌تواند این حق را از آنان سلب کند. این اصل کوتاه مدتی پس از تصویب قانون اساسی امریکا ظاهراً با هدف توانمند کردن شهروندان در دفاع از آزادی‌ خود در برابر تعدی احتمالی دولت به عنوان اصلاحیه به قانون اساسی این کشور منضم شد و همچنان به قوت خود باقی است.
برخی از مخالفان آزادی داشتن و حمل اسلحه گفته‌اند که منظور از این اصل، مسلح شدن شهروندان برای مقابله با دشمن خارجی بوده است و دلیلی ندارد که در زمان صلح نیز اجرا شود اما این تفسیر از این بند از قانون اساسی مورد قبول نهادهای اصلی قضایی امریکا نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا