آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانسیاست

پاکستان زیر فشار بیشتر/ امریکا برای بازداشت رهبران طالبان پاکستانی جایزه تعیین کرد

ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که برای هر نوع اطلاعات ارزشمند در پیوند به سه رهبر طالبان پاکستانی سه تا پنج میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.
وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه گفته است که «ملا فضل‌الله»، «عبدالولی» و «منگل‌باغ افریدی» سه رهبر گروه طالبان پاکستانی هستند که ایالات متحد امریکا برای اطلاعات در باره آنان این جایزه را تعیین کرده است.
در این اعلامیه آمده است:« ما در برابر اطلاعات درباره ملا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستانی، پنج میلیون دالر پاداش تعیین کرده‌ایم. همچنان در برابر اطلاعات درباره «عبدالوالی»، رییس یکی از تشکیلات وابسته به طالبان و «منگل‌باغ» رییس یک گروه متحد با طالبان که به حمله به کاروان نظامی ناتو متهم است نیز سه میلیون دالر پاداش تعیین شده است.»
بر بنیاد خبرنامه وزارت خارجه امریکا، دلیل این پاداش این است که آنان برای پاکستان و ایتلاف نظامی به رهبری امریکا در افغانستان، تهدید حساب می‌شوند.
این خبرنامه وزارت خارجه امریکا در حالی پخش شده که پاکستان خواهان ایجاد روابط دوباره میان واشنگتن و اسلام‌آباد شده است.
در همین مورد، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز برای گفت‌وگو با مقامات امریکایی به این کشور رفته است. به گفته‌ مقامات پاکستانی، در این سفر همکاری مشترک برای مبارزه با هراس‌افکنی و پایان بخشیدن به جنگ افغانستان موضوع‌های اصلی گفت‌وگوهای شان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا