آخرین اخبارجهانسیاست

امریکایی به جرم دریافت رشوه به ۸ سال زندان محکوم شد

یک شهروند امریکایی به خاطر اخذ رشوه از شرکت‌های ساختمانی افغانستان به بیش از ۸ سال زندان محکوم شد.
«مارک ای میلر» که ۴۹ سال عمر دارد، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ برای سپاه انجنیری ارتش امریکا کار می‌کرد. او از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در یک پایگاه نظامی نیروهای امریکایی در ولایت خوست در شرق افغانستان مستقر بود و مسئولیت مدیریت و نظارت از برخی قراردادهای پروژه‌های ساختمانی را بر عهده داشت.
این پروژه‌ها از سوی حکومت امریکا تمویل و توسط ارتش آن کشور برای عملی‌شدن با شرکت‌های افغانستان قرارداد می‌شد.
سپاه انجنیری ارتش امریکا یک اداره حکومت فدرال آن کشور بوده که زیر نظارت وزارت دفاع امریکا فعالیت می‌کند و حدود ۳۷ هزار کارمند نظامی و غیر نظامی دارد.
میلر در محکمه اعتراف کرد که هنگام اجرای وظیفه در افغانستان حدود ۳۲۰ هزار دالر امریکایی را از شرکت‌های ساختمانی افغانستان در بدل اعطای این قراردادها دریافت کرده بود.
در سال ۲۰۰۹ سپاه انجنیری ارتش ایالات متحده قرارداد احداث یک جاده را از خوست تا مرز پاکستان به ارزش ۲،۹ میلیون دالر به یک شرکت ساختمانی افغانستان سپرد و سپس ارزش این قرارداد به بیش از هشت میلیون دالر افزایش داده شد.
میلر مسئولیت نظارت بر کار این شرکت را در این پروژه بر عهده داشت و باید پیش از پرداخت پول به این شرکت، تایید می‌کرد که شرکت ساختمانی مطابق شرایط قراداد، کارش را اجرا کرده است.
این کارمند پیشین سپاه انجنیری ارتش ایالات متحده به دادگاه گفت که او در طول اجرای این پروژه حدود ۲۸۰ هزار دالر از مالکین این شرکت رشوه گرفته بود.
میلر افزود که او در بدل دریافت این پول از لغو این قرارداد جلوگیری کرد و خلاف قانون در برخی مواردی با این شرکت ساختمانی همکاری می‌کرد.
مارک میلر همچنین گفته است که او سپس ۴۰ هزار دالر دیگر را در بدل وعده اعطای قراردادهای ساختمانی دیگر از یک شرکت ساختمانی به دست آورد.
دادگاه ایالت «الینویز» با مجرم شناختن میلر در قضیه رشوه ستانی از شرکت‌های ساختمانی افغانستان او را به ۱۰۰ ماه زندان محکوم کرد.
بر بنیاد حکم دادگاه، میلر پس از آزاد شدن از زندان برای سه سال دیگر تحت نظارت خواهد بود.
دادگاه همچنین میلر را به پرداخت ۱۸۰ هزار دالر جریمه محکوم کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا