آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادیب فهیم:

مارشال به همدیگرپذیری باور داشت

روز گذشته چهارمین سالروز درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری پیشین در تالار لویه چرگه با حضور گسترده رهبران جهادی و سیاسی کشور با شعار « همدیگر پذیری» برگزار شد.
ادیب فهیم، پسر ارشدِ مارشال فهیم در این مراسم گفت که مارشال به صلح و مصالح ملی به عنوان یک «اصل» باور داشت. آقای فهیم می‌افزاید که مارشالِ افغانستان معتقد بود که برای رسیدن به یک افغانستان آباد، آزاد و مرفه راهی جز مصالحه وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، پسر ارشد مارشال فهیم تاکید دارد، مارشال فهیم به این باور بود که باید مذاکره و مصالحه از موضع قدرت صورت بگیرد و مردم هم در این ارتباط اجماع داشته باشند.
به گفته رییس عمومی بنیاد مارشال فهیم، مارشال افغانستان اعتقادِ راسخ به حمایت از نظامی داشت که خود یکی از بنیان‌گذاران آن بود.
ادیب فهیم می‌گوید:« مارشالِ کشور به هم‌دیگرپذیری به عنوان مهم‌ترین مساله برای گذار از بحرانِ کشور باورِ راسخ داشت. در شرایط امروز که ما با بحران‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی روبه‌رو هستیم، بیشتر از هر زمان دیگر، نیاز به هم‌دیگرپذیری داریم، اما هم‌دیگرپذیری زمانی مفهوم پیدا می‌کند که همه‌شمول باشد، هم‌دیگرپذیری یعنی عبور از حالتی که طرف قربانی دهد و طرف دیگر عقده‌گشایی کند».
فرزند ارشد مارشال فهیم در پایان حرف‌هایش از تمام جریان‌های سیاسی کشور خواست برای شکل‌گیری اجماع ملی و همدیگر پذیری بسیج شوند.
گفتنی است که مارشال محمد قسیم فهیم در ۱۸ حوت ۱۳۹۲ درست چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ در کابل درگذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا