آخرین اخباراسلایدشوایرانپاکستانسیاست

ظریف به اسلام‌آباد رفت؛ پاکستان به رقبای امریکا نزدیک‌تر می‌شود

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یک شنبه) برای دیدار چهار روزه وارد اسلام‌آباد شد.
گفته می‌شود که آقای ظریف چهار روز در پاکستان خواهد ماند و با مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار خواهد کرد.
به نقل از روزنامه دیلی‌پاکستان، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است با خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان و دیگر مقامات بلندپایه این کشور ملاقات کند.
گفته شده است که یک هیئت تجاری متشکل از ۳۰ عضو، آقای ظریف را در این سفر همراهی می‌کند.
در جریان این سفر، آقای ظریف همچنان با ممنون حسین رییس جمهور پاکستان و شاهد خاقان عباسی نخست وزیر این کشور ملاقات خواهد کرد.
وزیر خارجه ایران همچنان قرار است در دو گردهمایی تجاری با حضور تاجران ایرانی و پاکستانی در اسلام‌آباد و کراچی سخنرانی کند.
وزیر سابق اطلاع‌رسانی پاکستان نیز گفته است:« سفر ظریف به اسلام‌آباد نقش مهمی در آغاز فصل نوینی از روابط پایدار بین دو کشور دارد و در گسترش روابط اقتصادی-تجاری موثر است، اما هدف اصلی این سفر تفاهم درباره مسایل منطقه‌ای و جهانی است.
از سویی هم، با افزایش تنش در روابط اسلام‌آباد و واشنگتن پاکستانی‌ها به کشورهای رقیب امریکا روی آورده و روابط بهتری با روسیه و ایران برقرار کرده‌اند.
به باور آگاهان، هرچند نزدیکی پاکستان با روسیه به احتیاط به پیش رفته است، ولی با ایران به دلیل همسایه بودن و نگرانی از بلوچ‌های دو کشور روابط بهتری برقرار کرده است.
اکنون امریکا و متحدان غربی‌اش که همکاری اسلام‌آباد را از دست داده‌اند، نگران نزدیکی این متحد قدیمی به رقبا و تبدیل شدن آن به یک رقیب جدید در منطقه هستند؛ چیزی که به نظر می‌رسد پاکستان به سوی گام‌های بلندی برداشته است. پاکستان هسته‌ای رقیب برای واشنگتن قابل قبول خواهد بود، پرسشی است که پاسخ آن را اقدامات آینده کاخ سفید خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا