آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سفر بن سلمان به امریکا؛ ریاض در تلاش بسیج غرب در برابر ایران است

مقامات عربستان اعلام کرده‌اند که محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به تاریخ ۱۹مارچ عازم امریکا خواهد شد.
مقامات کاخ سفید نیز از دیدار رییس جمهور امریکا و ولیعهد عربستان در ۲۰ مارچ (۲۸حوت) خبر دادند.
به گزارش رویترز، این مسئولان در سعودی اضافه کرده‌اند که ولیعهد عربستان علاوه بر واشنگتن به شهرهای نیویارک و بوستون نیز سفر خواهد کرد.
مقامات دولتی عربستان سعودی همچنین تاکید کرده‌اند که هنوز جزییات این سفر نهایی نشده است و احتمال دارد محمد بن سلمان همچنین به شهرهای هیوستون و سانفرانسیسکو نیز سفر کند.
در حالی خبر سفر ولیعهد عربستان منتشر شده که روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با محمد بن سلمان تیلفونی گفت‌وگو کرده است.
هفته گذشته اعلام شد که مقام‌های بلندپایه عربستان، امارات متحده عربی و قطر درماه مارچ و اپریل با دونالد ترامپ در واشنگتن دیدار خواهند کرد.
در همین حال کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دونالد ترامپ روز چهارشنبه در تماس تیلفونی با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ، از وی برای سفر به امریکا در ماه اپریل دعوت کرده است.
طبق این گزارش، دونالد ترامپ در این تماس تیلفونی از رویکرد قطر برای مقابله بهتر کشورهای خلیج فارس «با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران و همچنین شکست تروریزم و افراط گرایی» قدردانی کرده است.
رویترز به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده بود که در این مذاکرات موضوعاتی مانند نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال جاری، صلح خاورمیانه و ایران بحث خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا