آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ و اون در سویدن دیدار می‌کنند

سفر ناگهانی وزیرخارجه کوریای شمالی به سویدن این گمانه‌زنی را تقویت کرده است که سویدن احتمالأ محل دیدار رییس‌ جمهور امریکا با رهبر کوریای شمالی خواهد بود. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون‌ قصد دارند به طور مستقیم گفت‌وگو کنند.
وزیرخارجه کوریای ‌شمالی در سفر به سویدن با استفان لوون نخست‌ وزیر آن کشور دیدار کرده است. این خبر جمعه ۱۶ مارچ منتشر شد.
به نقل از دویچه وله، ری یونگ هو وزیرخارجه کوریای شمالی ساعاتی پیش از انتشار این خبر، پنج‌شنبه شب وارد استکهلم شده بود. او بلافاصله پس از ورود به استکهلم با همتای سویدنی خود دیدار کرد. گفتگوی وزرای خارجه کوریای ‌شمالی و سویدن در مورد وضعیت امنیتی شبه‌جزیره کوریا، روز جمعه نیز ادامه داشت.
سفر ناگهانی وزیرخارجه کوریای شمالی این گما‌‌نه‌زنی را تقویت کرده است که سویدن احتمالأ میزبان نشست رییس‌جمهور امریکا با رهبر کوریای شمالی خواهد بود.
دونالد ترامپ هفته گذشته به طور غیرمنتظره اعلام کرد که برای دیدار با کیم جونگ‌اون آماده است. زمان و مکان این دیدار هنوز مشخص نشده است.
سویدن پیشتر آمادگی خود را برای میانجی‌گری میان امریکا و کوریای شمالی اعلام کرده بود. سویدن از دهه ۱۹۷۰ میلادی در پیونگ‌یانگ سفارت‌خانه دارد و حامی منافع امریکا در کوریای ‌شمالی نیز هست.
سویدن همچنین میانجی مذاکرات امریکا و کوریای ‌شمالی در پرونده دانشجوی امریکایی، اتو وارمبیر بود. این دانشجوی ۲۲ ساله به اتهام ربودن یک پلاکارد تبلیغاتی در کوریای ‌شمالی بازداشت و محاکمه شد و مدت کوتاهی بعد از آن در زندان به حالت کوما فرو رفت.
دانشجوی یادشده ژوئن ۲۰۱۷ میلادی از بند آزاد شد و مدت کوتاهی پس از بازگشت به امریکا درگذشت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا