آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

محمودی: بدون همکاری کشورهای منطقه، صلح امکان ندارد

سید علی‌رضا محمودی رییس شورای رهبری توافق ملی و تغییر در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی می‌گوید که کشورهای مختلفی در میان رهبری طالبان نفوذ کرده و بدون همکاری کشورهای منطقه و ذیدخل در این رابطه، صلح با آن‌ها ممکن نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی رییس شورای رهبر توافق ملی و تغییر در مصاحبه با شبکه خبری طلوع‌نیوز می‌گوید که به خاطر نفوذ بیشتر کشورهای منطقه در میان رهبری طالبان، بدون همکاری این کشورها رسیدن به صلح امکان ندارد.
از سویی هم آقای محمودی تصریح کرده است که طالبان باور دارند که حکومت توانایی دادن امتیازات پیشنهاد شده را به آن‌ها ندارد.
آقای محمودی همچنان می‌گوید که از یک‌سو امریکا تلاش نمی‌کند که صلح پایدار به افغانستان بیاید و از طرف دیگر حکومت افغانستان در میان خود مشکل دارد و نمی‌تواند که با یک اجماع کلی به سوی صلح برود.
به باور آقای محمودی، اتهام زنی و فشار وارد کردن بر پاکستان صلح نمی‌آورد؛ زیرا اکنون تنها پاکستان در عقب طالبان قرار ندارد و گروه طالبان با ده‌ها بگروند دیگر فعالیت می‌کنند.
او افزود که برای رسیدن به صلح، باید از کشورهای منطقه دعوت شود، از امریکا و کشورهای غربی خواسته شود که در این مسئله تمرکز بیشتر داشته باشند و اجماع ملی به میان بیاید در غیر آن رسیدن به صلح کار دشوار و حتا ناممکن است.
گفتنی است که حکومت افغانستان در «پروسه کابل۲» طرح صلحی را برای طالبان پیشنهاد کرد که از سوی آنان رد شده و آن‌ها خواستار مذاکره مستقیم با امریکا شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا