آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

غنی، نخست‌وزیر پاکستان را به مذاکرات مستقیم دعوت کرد

اشرف غنی رییس ‌جمهور کشور روز شنبه در دیدار با ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان در ارگ، از نخست وزیر پاکستان به منظور آغاز مذاکرات دولت با دولت، برای سفر به کابل دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در دیدار رییس جمهور غنی با مشاور امنیت ملی پاکستان که در قصر دلگشای ارگ انجام شد، دوطرف، پیرامون پیشنهاد صلح افغانستان به طالبان و چگونگی آغاز مذاکرات همه جانبه با پاکستان گفت‌وگو کردند.
در این دیدار ضمن بحث روی اهمیت و اثرگذاری اتصال و همکاری‌های منطقه‌ای به‌ویژه میان دو کشور، در خصوص اقتصاد مجرمانه و فعالیت شبکه‌های تروریستی و راه‌های مبارزه با آن‌ها نیز بحث شد.
هرچند تاکنون پاکستان از طرح صلح آقای غنی برای مذاکرات صلح با طالبان حمایت کرده است، ولی اسلام‌آباد از سوی کابل و واشنگتن متهم به حمایت از شبکه‌های تروریستی و پناه دادن به آن‌ها است.
گفته شده که در دیدار غنی و جنجوعه، آقای غنی از نخست‌وزیر پاکستان دعوت کرده است تا برای مذاکرات صلح دولت- دولت به کابل بیاید.
هرچند پیش از این نیز، پیشنهاد مذاکرات دولت- دولت، از سوی اشرف‌غنی مطرح شده بود، ولی در دومین نشست روند کابل، به عنوان یکی از راهکارها برای پایان دادن به مداخلات پاکستان در امور افغانستان و حمایت آن کشور از تروریزم، بار دیگر مطرح شد.
گفتنی است تاکنون حکومت پاکستان در این مورد ابراز نظر نکرده و سفر مقامات دو کشور نیز نتیجه ملموسی در پی نداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا