آخرین اخبارافغانستانایرانسیاست

خرازی: برخی کشورها برای بی‌ثبات سازی افغانستان تلاش می‌کنند

سید کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران که به کابل سفر کرده، ناوقت روز گذشته با حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، خرازی ثبات و امنیت افغانستان را اولویت ایران خواند و گفت: متاسفانه برخی از کشورهای ذی‌نفوذ در افغانستان، راهبرد بی‌ثبات‌سازی این کشور را دنبال کرده و حتی به تقویت گروه‌های تروریستی از جمله داعش کمک می‌کنند.
خرازی در این ملاقات بر ضرورت نزدیکی و وحدت اقوام و احزاب مختلف افغانستان تاکید کرد و گفت: تاکید بر وحدت ملی در دو انتخابات پیش روی افغانستان، می‌تواند در حل مشکلات افغانستان نقش اساسی داشته و به ثبات کشور کمک کند.
وی اظهار داشت: ثبات و امنیت افغانستان اولویت ایران است و برای آن تلاش می‌کند، ولی متاسفانه برخی از کشورهای ذی‌نفوذ در افغانستان، راهبرد بی‌ثبات‌سازی این کشور را دنبال کرده و حتی به تقویت گروه‌های تروریستی از جمله داعش کمک می‌کنند.
در همین حال، حامد کرزی نیز با اشاره به طولانی‌شدن جنگ در افغانستان عنوان کرد: حدود ۴۰ سال است که مردم افغانستان در جنگ هستند و مصیبت‌های زیادی کشیده‌اند، ولی تاکنون بیگانگان نتوانسته‌اند برای این سرزمین صلح به ارمغان بیاورند.
وی افزود: مشکل افغانستان بدون همکاری همسایگان حل و فصل نخواهد شد.
آقای کرزی همچنین بر اهمیت دو انتخابات آینده افغانستان تاکید کرد و گفت: مردم افغانستان خواستار آن هستند که این انتخابات سالم و بدون دخالت قدرت‌های ذی‌نفوذ در افغانستان انجام پذیرد.
کمال خرازی پیش از این با اشرف غنی و صلاح‌الدین ربانی نیز دیدار داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا