آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

اروپا برای حفظ ترامپ در «برجام»، تهران را تحریم می‌کند

فرانسه، بریتانیا و آلمان سه کشور اروپایی عضو گروه ۱+۵ روز چهارشنبه در راستای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش کردند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به موافقت با وضع تحریم علیه تهران مجاب کنند.



دیپلمات‌های اروپایی در حالی از تلاش سه کشور اصلی اروپایی برای جلب حمایت از وضع تحریم علیه تهران خبر دادند که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا تهدید کرده است کشورش در صورت عدم اصلاح «برجام» از این توافق خارج خواهد شد.
به نقل از یورونیوز، سه کشور اصلی اروپایی پیشنهاد کرده‌اند گروهی از اعضای سپاه پاسداران ایران تحریم شوند.
رییس جمهوری ایالات متحده تا روز( ۱۲ می) به کشورهای اروپایی برای بازنگری در «برجام» فرصت داده است. دونالد ترامپ در این تاریخ باید در مورد تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند.
لندن، پاریس و برلین امیدوارند ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا پیش از نشست ماه آینده وزاری خارجه این اتحادیه بر سر تحریم گروهی از مقامات ایران و توقیف اموال آن‌ها به توافق دست یابند.
بنا به گزارش‌ها، برخی از کشورهای اروپایی درخواست مهلت بیشتری برای بررسی این موضوع کرده‌اند و قرار است گفت‌وگوها هفته آینده ادامه یابد.
بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشنهاد کرده‌اند که اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی به دلیل نقش ایران در جنگ سوریه و برنامه موشکی این کشور وضع کند.
آخرین نشست رسمی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از ماه می در روز ۱۶ اپریل (۲۷ فروردین/ حمل) برگزار می‌شود.
دیپلمات‌های اروپایی تاکید کرده‌اند که تحریم‌های احتمالی علیه ایران، شامل آن دسته از تحریم‌ها که با اجرای برجام لغو شده است، نمی‌شود.
این درحالی است که تهران تاکنون در این مورد موضع روشنی نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا