آخرین اخبارجهانسیاست

ترامپ با رهبران عربستان و قطر درباره ایران صحبت کرد

ترامپ خواستار جلوگیری از نفوذ ایران با اتحاد میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس شده است
دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا در صحبت تیلفونی با شاه عربستان و امیر قطر درباره اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس و رفتار منطقه‌ای ایران گفت‌وگو کرده است.
بر اساس بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر سه شنبه درباره آنچه رفتار گستاخانه ایران از سوی ریاض و واشنگتن خوانده می‌شود، گفت‌وگو کردند.
به نوشته این بیانیه، رهبران امریکا و قطر رفتار ایران را خطری برای ثبات در خاورمیانه دانسته‌اند.
کاخ سفید همچنان در بیانیه جداگانه‌ای درباره گفت‌وگوی روز دوشنبه دونالد ترامپ با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خبر داد.
به نوشته این بیانیه، آقای ترامپ وملک سلمان درباره لزوم مقابله با بهره‌گیری ایران از بحران سوریه برای گسترش نفوذش در خاورمیانه توافق نظر دارند.
بر این اساس، آقای ترامپ همچنین بر اهمیت حل و فصل اختلافات میان کشورهای عرب خلیج فارس و اتحاد میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با نفوذ ایران و شکست تندروها تاکید کرده است.
آقای ترامپ همچنین با اشاره به حملات موشکی اخیر شبه نظامیان حوثی به شهرهای عربستان سعودی، بر همبستگی واشنگتن با ریاض تاکید کرد.
همزمان با انتشار خبر مکالمه تیلفونی آقای ترامپ با رهبران عربستان و قطر، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آگاه در واشنگتن از عقب افتادن زمان برگزاری نشست دونالد ترامپ با رهبران کشورهای عرب منطقه خلیج فارس خبر داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا