آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانسیاست

ارگ: سفر عباسی به کابل، مثبت و خوب بود

نخست‌وزیر پاکستان در باره موضوعات مختلف از جمله برنامه عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی، مبارزه با گروه‌های تروریستی، تخطی‌های هوایی و مرزی، اتصال کشورهای آسیای میانه به پاکستان، احداث خط آهن شهر کویته و قندهار و ساخت خط آهن پشاور به شهر جلال‌آباد به کابل آمده و با مقامات کشورمان بحث و مذاکره کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان صبح دیروز به کابل رسید و در ارگ از سوی رییس جمهور اشرف غنی به طور رسمی استقبال شد.
شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفترسخنگوی ریاست جمهور درباره نتایج سفر شاهد خاقان عباسی به کابل گفت:« از تمام گزینه‌هایی که کمک کند و بتواند اعتماد سازی و نظارت را بیشتر کند تا جلو سوء تفاهم و ادعاها گرفته شود، استقبال می‌کنیم.»
از چندی قبل تاکنون، معاون وزارت خارجه افغانستان و پاکستان برای اعتماد سازی بیشتر بر سر سند «برنامه عمل پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی»(APAPPS) مذاکره می‌کنند.
در این نشست، طرفین درباره صلح افغانستان مبارزه با گروه‌های تروریستی، تخطی هوایی و موشک‌پراکنی پاکستان در نقاط شرقی افغانستان، اتصال منطقه از جمله کشورهای آسیا میانه به پاکستان و سایر طرح‌های اقتصادی صحبت کرده‌اند.
به گفته مرتضوی، احداث خط آهن شهر کویته بلوچستان به شهرهای قندهار و هرات افغانستان، ساخت خط آهن پیشاور به شهر جلال آباد در شرق و همچنین ساخت جاده پیشاور- جلال آباد – کابل از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
سفر نخست وزیر پاکستان در حالی صورت گرفته که بر اساس گزارش‌ها مناطقی از ولایت کنر مورد حمله هوایی نیروهای این کشور قرار گرفت.
در این نشست رییس جمهور غنی خاطر نشان کرده است که تخطی‌های مرزی به سود دو کشور نیست و راه حل نگرانی، مذاکره است.
گفتنی است که شاهد خاقان عباسی با دعوت‌های مکرر و رسمی کابل به افغانستان آمده و گفته شده که مهمترین بعد سفر او، مذاکره دولت با دولت برای مهار تروریزم در منطقه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا