آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانسیاست

نخست‌وزیر پاکستان خواستار برکناری جنرال عبدالرازق شده است

برخی نمایندگان مجلس ادعا دارند که نخست‌وزیر پاکستان در سفر اخیرش به کابل از رییس جمهور غنی خواسته است جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس قندهار را برکنار کند.
به گزارش خبرگزاری دید، شکیبا هاشمی نماینده مردم قندهار در مجلس نماینده‏گان مدعی شده است که نخست‌وزیر پاکستان در سفر یک هفته پیش خود به کابل، شش مورد پیشنهاد را به حکومت افغانستان سپرده است که برکناری جنرال رازق یکی از این پیشنهادات است.
خانم هاشمی افزود که برای برکناری فرمانده پولیس قندهار دست‌هایی از درون و بیرون کار می‌کند و حکومت هم اکنون او را به دلیل برگزاری نشست چند ماه قبل قندهار، زیر فشار قرار داده است.
به گفته او، خاقان عباسی به دلیلی که جنرال عبدالرازق مانع بزرگی بر سر پروژه‌های پاکستان در ولایت قندهار است، خواستار برکناری او شده است.
این نماینده مردم قندهار در مجلس هشدار داد در صورتی‌که حکومت عبدالرازق را برکنار کند، مردم و بزرگان اقوام قندهار در برابرش خواهند ایستاد و مانع برکناری وی خواهند شد.
آصفه شاداب دیگر عضو مجلس نیز خاطر نشان کرد که شرط هیئت پاکستانی برکناری جنرال رازق، برای همکاری با حکومت افغانستان مغایر اصول بین‌المللی است.
خانم شاداب بیان داشت که مشارکت استخباراتی با پاکستان از دید مردم افغانستان کاملاً مردود است و آن را نمی پذیرند؛ باید رییس جمهور متوجه این امر باشد.
عبدالله محمدی دیگر عضو مجلس نیز یاد آور شد که سیاست‌های پاکستان همواره فریب کارانه بوده است و صدراعظم آن کشور این بار نیز با درخواست برکناری جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس قندهار در پی فریب دولت افغانستان بوده است.
این در حالی است که گفته می‌شود، اخیراً مناسبات جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس قندهار با حکومت مرکزی نیز دچار تشدد شده و شایعاتی مطرح شده است که حکومت در پی برکناری این فرمانده نامدار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا