آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

دیدار مخفیانه رییس سیا با رهبر کوریای شمالی

برخی منابع از سازمان سیا گفته‌اند که مایک پمپئو مدیر سیا چند هفته پیش در سفری مخفیانه به «پیونگ یانگ» با «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی دیدار و گفت‌وگو کرده است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در سخنانی گفته بود که امریکا گفت‌وگوهای مستقیمی در سطوح بسیار بالا با کوریای شمالی داشته و افزوده است که پنج محل برای ملاقات دو طرف در نظر گرفته شده است و آ‌ن‌ها در حال مذاکره برای تعیین محل هستند.
سفر پمپئو به کوریای شمالی، بالاترین سطح دیدار مقامات رسمی پیونگ‌یانگ و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود و نشانه‌ای قدرت‌مند تلقی می‌شود مبنی بر اراده دونالد ترامپ برای ملاقات با رهبر کوریای شمالی و تبدیل‌شدن به نخستین رییس جمهوری ایالات متحده که دست به چنین اقدامی زده است.
در سال ۲۰۱۴ «جیمز کلپر» مدیر اطلاعات ملی امریکا با مقامات کوریای شمالی دیدار کرده بود.
به گزارش واشنگتن‌پُست این دیدار در تعطیلات عید پاک (۳۱ مارچ و اول اپریل) و برای انجام هماهنگی‌های نشست رسمی میان رهبران امریکا و کوریای شمالی انجام شده است.
گفت‌وگوی پمپئو با رهبر کوریای شمالی، دونالد ترامپ را متقاعد کرده است که مذاکرات سازنده با این کشور در ارتباط با برنامه اتومی و موشک‌های بالستیک این کشور امکان‌پذیر است.
گفته شده است که ملاقات پمپئو با کیم‌جونگ اون توسط سوهون رییس دستگاه اطلاعاتی کوریای جنوبی در گفت‌وگو با همتای کوریای شمالی‌اش هماهنگ شده است تا امریکا مطمئن شود که پیونگ‌یانگ به دنبال مذاکرات جدی با امریکا است.
به گفت یک مقام رسمی امریکایی، هنوز از بین محل‌های پیشنهادی برای برگزای ملاقات دو رهبر، جایی انتخاب نشده است و در نتیجه تدارکات لوجستیکی نیز هنوز صورت نگرفته است.
پمپئو گفته است که درباره دیدار ترامپ و اون خوشبین است اما کسی چنین توهمی ندارد که توافق میان دو طرف می‌تواند در این دیدار به دست آید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا