آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستمنطقه

شانون:

اگر پاکستان در صلح افغانستان همکاری نکند، کشورهای منطقه گزینه خوبی است

توماس شانون معاون وزارت خارجه امریکا گفته است که امنیت افغانستان بر همه منطقه تاثیرگذار است.
وی افزوده است که نقش پاکستان در صلح افغانستان و ثبات منطقه مهم است.
به گزارش خبرگزاری دید، معاون وزارت خارجه امریکا گفته است:« پاکستان در ثبات منطقه و صلح افغانستان نقش مهمی بازی کرده می‌تواند. ما انتظار داریم که آن‌ها مسئولیت خود را انجام دهند و اگر چنین نشد، ما با کشورهای منطقه گفت‌وگوهای جدی را آغاز خواهیم کرد.»
او تاکید می‌کند، پاکستان باید بداند که نگرانی‌های منطقه و خواست کشورهای آسیای میانه چیست. امریکا باور دارد که حمایت کشورهای منطقه از روند صلح افغانستان می‌تواند جلو داعش را بگیرد.
او، فعالیت داعش را در افغانستان برای کل منطقه خطرناک توصیف کرده و می‌افزاید که برای مهار داعش باید تمام کشورهای پیرامون افغانستان همکاری کنند.
آقای شانون در مورد فعالیت گروه تروریستی داعش گفت:«فعالیت شاخه خراسان داعش در افغانستان بسیار خطرناک است، این یگانه نتیجه‌ای است که ما بر صلح و آشتی تاکید می‌کنیم. ما حملات خود را بر ضد رهبران داعش هم گسترش داده‌ایم، اگر توانستیم که صلح را تامین کنیم منطقه آرام خواهد شد و اگر چنین نشد، ناامنی به منطقه سرایت خواهد کرد.»
این سخنان دیپلمات امریکایی در حالی است که حکومت افغانستان نیز از پاکستان انتظار دارد در روند صلح نقش فعال بازی کند، ولی تاکنون پاکستان به صورت عملی گامی در این راستا نبرداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا