آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

در ۶ روز تنها ۱۵۸ هزار نفر ثبت نام کرده‌‏اند

 

کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که با گذشت حدود یک هفته از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان انتخابات پارلمانی در سراسر کشور، فقط ۱۵۸ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، روند ثبت نام از رای دهندگان روز ۲۵ حمل آغاز شد و قرار است که انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌های کشور به تاریخ ۲۸ میزان امسال برگزار شود.
بربنیاد برنامه ریزی کمیسیون انتخابات، این روند تا روز ۲۳ ثور در مراکز ولایت‌ها و از ۲۵ ثور تاهفتم جوزا در مرکز ولسوالی‌ها و از نهم جوزا تا ۲۲ جوزا در روستاها ادامه خواهد یافت.
حفیظ الله هاشمی یکی از کمیشنران این کمیسیون به بی‌بی‌سی گفته که از ۱۵۸ هزار نفر فقط ۳۷ هزار آنان زنان هستند.
او گفت که توقع کمیسیون انتخابات افغانستان بیشتر از این بود.
به گفته او، بیشترین ثبت نام از ولایت کابل، پایتخت و کمترین از ولایت میدان وردک بوده است.
ناامنی و عدم اطلاع رسانی دلیل عدم مراجعه مردم برای ثبت نام ذکر شده است.
هنوز شمار دقیق رای دهندگان مشخص نیست ولی آقای هاشمی می‌گوید، که کمیسیون انتخابات انتظار داشت که میزان ثبت نام کنندگان بالاتر از این حد باشد.
او گفته با توجه به روند رو به افزایش ثبت کنندگان که روز اول ۶ هزار، روز دوم ۱۳ هزار و روز سوم به ۱۸ هزار نفررسیده بود، انتظار می‌رود که شمار ثبت نام کنندگان در روزهای آینده افزایش یابد.
آقای هاشمی گفت که جنجال انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ نیز باعث بی‌اعتباری کمیسیون انتخابات افغانستان شده و اعاده حیثیت این کمیسیون نیز زمان گیراست.
این درحالی است که برخی از چهره‌های سیاسی نیز از کمرنگ بودن حضور مردم در روند ثبت نام رای دهندگان نیز، ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا