آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور جامه رزم پوشید؛ عملیات چاربولک ادامه دارد

عطا محمد نور، روز گذشته به عنوان فرمانده جنگ با نیرو‏های تحت امر‏ش که کاروان شان بربنیاد گزارش‏‌ها به ده‌ها موتر می‏رسد جهت نابودی مخالفان مسلح دولت به ولسوالی چاربولک بلخ رفت.
ولسوالی چاربولک از جمله ولسوالی‏‌های ناامن در بلخ و شمال کشور به شمار می‏رود که روز گذشته در نتیجه حمله طالبان ضابط خنجر، فرمانده پولیس این ولسوالی کشته شد.
به گزارش خبرگزاری دید، ضابط خنجر فرمانده پولیس ولسوالی چاربولک از افراد نزدیک به آقای نور و از افراد کلیدی او در بخش امنیتی در ولایت بلخ محسوب می‌شد.
براساس گزارش‏ها، گروه طالبان در ولسوالی‌ چاربولک به تجهیزات و دوربین‌های پیشرفته که تنها نیروهای ناتو این دوربین‌ها را دارند، دست یافته‌اند و با استفاده از آن حتا از چند کیلومتری افراد را شناسایی و هدف قرار می‌دهند و فرمانده پولیس چهاربولک را نیز توسط همین دوربین‌ها شناسایی و هدف قرار داده‌اند.
در همین حال، «جمهوری اعتماد» نوشته است به نظر می‌رسد کشته شدن فرمانده پولیس ولسوالی چاربولک بلخ، پای عطا محمد نور را به جنگ در برابر گروه طالبان به این ولسوالی کشانده است.
پیشتر وزارت دفاع کشور از عقب زدن حملات گروه طالبان در ولسوالی چاربولک خبر داده و گفته بودند که در جریان درگیری‌ها، ۳ هراس‌افگن کشته و ۶ تن دیگرشان زخمی شدند.
با این همه، این نخستین اقدام نظامی آقای نور علیه مخالفان مسلح دولت نیست و او در سال‏های گذشته بار‏ها به منظور نابودی شورشیان و تامین امنیت مردم به دیگر ولسوالی‏‌های بلخ از جمله به ولسوالی چمتال رفته است.
در شب و روزی که تنش میان ریاست‏ جمهوری و عطا محمد نور در اوج قرار داشت و سرانجام ارگ و بلخ به توافق دست پیدا کردند، استاد عطا بار‏ها در حضور مردم و خطاب به مردم گفته بود که برای تامین امنیت و حقوق شان یک لحظه هم کوتاهی نخواهد کرد.
اکنون که آقای نور هیچ مسئولیت رسمی در قبال امنیت مردم در شمال کشور ندارد، دیده می‏شود فرماندهی جنگ علیه مخالفان مسلح دولت را به دوش گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا