آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

شورای علمای شیعه: تا امنیت تامین نشود به ثبت نام و گرفتن تذکره نروید

شورای علمای شیعه افغانستان در اعلامیه‌ای که به مناسبت حادثه خونین حمله انتحاری بر یک مرکز توزیع شناسنامه در غرب کابل صادر کرده است، از مردم خواسته که تا تامین نشدن امنیت کامل جان مردم برای ثبت نام و گرفتن شناسنامه مراجعه نکنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این پیام شورای علمای شیعه افغانستان آمده است:« این شورا به استحضار ملت سرافراز افغانستان می‌رساند که متأسفانه دولت وحدت ملی در تأمین امنیت مردم، به خصوص در واقعه اخیر ناکام و ناموفق بوده و به دلیل ناتوانی یا خدای ناخواسته سهل‌انگاری مسئولین امنیتی، هر روز شاهد به خون غلتیدن مردم مظلوم و بی‌دفاع خودمان هستیم.»
در بخشی دیگر از این پیام از مردم خواسته شده است: از همه‌ مردم مسلمان افغانستان به ویژه آنهایی‌که طلایه‎دار و حامی مردم‌سالاری دینی در این کشور بوده و هستند می‎خواهیم که با توجه به ناامنی‌های فزاینده در کشور، تا امنیت اطمینان بخش همه جانبه‎ مردم توسط دولت باشرکت ونظارت خود مردم تأمین نگردیده، جهت گرفتن تذکره و ثبت نام برای رأی دادن در انتخابات شرکت نکنند. چون حفظ جان مردم مهم‌تر از هر مسأله دیگر است.
در اعلامیه شورای علمای شیعه افغانستان همچنان دولت به سهل‌انگاری در تامین امنیت متهم شده و از آن خواسته شده که تامین امنیت را در کل و امنیت روند ثبت نام رای دهندگان و انتخابات را در اولویت قرار دهد.
در اعلامیه گفته شده: شورای علمای شیعه افغانستان با ابراز تأسف شدید از حادثه دوم ثور در ناحیه ششم شهر کابل که بر بنیاد گزارش‌ها در آن حدود ۲۰۰ نفر شهید و زخمی شدند و عرض تسلیت به خانواده‌های محترم و داغدار شهدا و مجروحین، برای شهدا علو درجات و برای مجروحین این حادثه و حوادث مشابه از جمله حادثه سوم ثور ولایت بادغیس، بغلان، غور و ننگرهار شفای عاجل آرزو دارد.
گفتنی است که نگرانی‌های امنیتی روند ثبت نام رای دهندگان را به کندی مواجه کرده و پس از گذشت ده روز از آغاز این روند، تنها چیزی بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا