آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

توافق وزرای عضو شانگهای بر نابودی تروریزم در سه سال آینده

وزرای خارجه عضو سازمان همکاری‌های «شانگهای» برای نابودی هراس‌افکنی در منطقه تا سه سال آینده توافق کردند.
وزیر خارجه چین «وانگ ‌یی‌با» با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان، خواستار بیشتر شدن همکاری‌ها در مبارزه با هراس‌افکنی میان اعضای سازمان شانگهای شد.
وانگ ‌یی گفت:« تمامی اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای توافق کرده‌‌اند تا همکاری امنیتی را عمیق‌‌تر سازند و تروریزم، جدایی‌طلبی و افراط‌گرایی را در سه سال آینده سرکوب کنند.»
وزیر دفاع چین «وی فینگ» گفت که کشورش آماده میانجی‌گری گفت‌وگوها میان حکومت افغانستان و طالبان است.
فینگ تصریح کرد:« بیجینگ آماده است که در مذاکرات صلح حکومت افغانستان و طالبان میانجی‌گری بی‌طرفانه داشته باشد. همچنان همکاری‌ها میان وزرای دفاع اعضای شانگهای می‌تواند نقش مهمی در تامین ثبات در منطقه داشته باشد.»
همچنان وزیر خارجه روسیه؛ سرگئی لاوروف، سربازگیری داعش از گروه طالبان را هشدار جدی عنوان کرد و خواستار مذاکره زود هنگام گروه طالبان با حکومت افغانستان شد.
سرگئی لاوروف افزود:« در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی ما توجه خاصی را به وضعیت در داخل و اطراف افغانستان مبذول داشته‌ایم. همه در مورد قدرت گرفتن افراطگرایان نگران است. اول تر از همه، در مورد افراطگرایان گروه داعش.»
سازمان‌ همکاری‌های شانگهای از چند سال به این طرف به عنوان یک قطب سیاسی و اقتصادی عمل می‌کرد، ولی در این اواخر وجهه نظامی آن برجسته‌تر شده و در پی آن است که حضور نظامی تاثیرگذار در سطح جهان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا