آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ماکرون: فکر می‌کنم امریکا از برجام خارج می‌شود/ ایران نباید هسته‌ای باشد

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در آستانه ترک امریکا پس از یک سفر چند روزه، در صبحت با خبرنگاران گفته است که نسبت به ماندن امریکا در برجام بدبین است و فکر می‌کند که ترامپ از برجام خارج خواهد شد.
به نقل از یور نیوز، آقای ماکرون اظهار داشت:« من نمی‌دانم که تصمیم امریکا چه خواهد بود اما تحلیل منطقی از اظهارات آقای ترامپ این باور را به من نمی‌دهد که وی برای ماندن در توافق برجام همه تلاش خود را انجام دهد.»
مکرون اضافه کرده که البته او از تصمیم آتی دونالد ترامپ اطلاعی ندارد و این فقط تحلیل شخصی او است و شاید هر کس دیگری هم با مرور مواضع رییس جمهوری امریکا به همین نتیجه برسد.
امانوئل ماکرون در ادامه تاکید کرد که هدف و ماموریت او تلاش برای متقاعد کردن دونالد ترامپ به کنار نهادن وعده‌های انتخاباتی و یا تغییر ذهنیت رییس جمهوری امریکا نیست بلکه هدف یافتن راهی سازنده مبتنی برچند جانبه گرایی است.
وی روز چهارشنبه در جمع نمایندگان و سناتورهای کنگره امریکا درباره توافق برجام گفته بود:« موضع ما روشن است. ایران هرگز نباید صاحب سلاح هسته‌ای شود؛ نه اکنون و نه ۲۵ سال دیگر.» با این وجود او تاکید کرد که این موضع‌گیری نیز نباید منجر به جنگ جدیدی در خاورمیانه شود.
او همچنین تایید کرد که مذاکره دوباره بر سر توافق هسته‌ای ایران نیز کار سختی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا