آخرین اخبارافغانستانایرانسیاستفرهنگ و دانش

جهانشاهی: عموم اشتراکات ایران و افغانستان فرهنگی است

ناصر جهانشاهی رایزن فرهنگی ایران در افغانستان، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مزیت ارتباط دو کشور ایران و افغانستان گفته که باید توجه داشت که عموم اشتراکات ایران و افغانستان بار فرهنگی دارد و این خود به تنهایی مزیتی مهم است.


ناصر جهانشاهی رایزن فرهنگی پیشین ایران در افغانستان، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مزیت ارتباط دو کشور ایران و افغانستان گفته که باید توجه داشت که عموم اشتراکات ایران و افغانستان بار فرهنگی دارد و این خود به تنهایی مزیتی مهم است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای جهانشاهی تاکید کرده است که وقتی به تمام اشتراکات دو ملت مراجعه کنید به ‌طور قطع متوجه خواهید شد که مبنا و زیرساخت ارتباط دو کشور فرهنگ است و این فرهنگ است که می‌تواند بسترساز گسترش روابط دو کشور و دو ملت در حوزه‌های مختلف باشد.
رایزن فرهنگی پیشین ایران در مورد اولویت ارتباط نیز تصریح کرده است که چون ریشه عموم اشتراکات ما بار فرهنگی دارد بنا بر این بهترین گزینه برای ارتباط؛ تقویت بنیان‌های فرهنگی است.
وی تصریح داشته که ما دو کشور باید از لحاظ روانی بپذیریم که راه سعادت دو ملت راه واحد است و برای موفقیت در این راه و درست پیمودن آن باید به حوزه فرهنگ توجه کنیم به فرهنگی که آن هم واحد است و باید توجه داشت که وقتی از ارتباط فرهنگی سخن می‌گوییم به مفهوم نوعی تحمیل فرهنگی نیست بلکه تقویت فرهنگی مد نظر است.
آقای ناصر جهانشاهی اخیراً برای شرکت در نخستین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و افغانستان و گشایش نمایشگاه کتاب ایران در دانشگاه کابل به افغانستان سفر کرده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا