آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاستگزارش

(عالیست وطنیست)؛ نمایشگاهی در هرات برای رشد اقتصادی!

روز گذشته نمایشگاهی به نام (عالیست وطنیست) با حضور سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و دیگر اراکین دولتی در شهر هرات افتتاح شد.


روز گذشته نمایشگاهی به نام (عالیست وطنیست) با حضور سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و دیگر اراکین دولتی در شهر هرات افتتاح شد.
در این نمایشگاه، تولیدات داخلی در ۱۳۰ غرفه به نمایشگاه گذاشته شده و برای ۵ روز به روی بازدید کننده‌گان باز می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری کشور در این نمایشگاه اقتصادی گفت: بیایید به منظور خودکفایی و رهایی از وابستگی به واردات و برای رشد تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر و بیکاری و وابستگی، این اصل مهم (عالیست وطنیست) را نه تنها به عنوان یک شعار بلکه در عمل، تطبیق کنیم.
وی افزود، یکی از چالش‌های اصلی برای رشد سکتور خصوصی و سرمایه‌گذاری مسأله امنیت است.

 


به گفته آقای دانش، اخیراً این موضوع در جلسه شورای عالی حاکمیت قانون مورد بررسی قرار گرفت و فیصله شد که برای رسیدگی به این مشکل، کمیته خاصی به نام کمیته مصئونیت سکتور خصوصی زیر نظر معاون دوم ریاست جمهوری ایجاد گردد.
معاون دوم ریاست جمهوری همچنان گفت: هم اکنون به منظور رشد اقتصادی مخصوصاً رشد سکتور خصوصی و تولیدات داخلی، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی در حکومت تحت کار است که برخی از آن‌ها را نام می‌برم: تصویب نقشه راه و طرح‌های سرمایه‌گذاری در باره معادن و قراردادهای مربوطه، سرمایه‌گذاری در سکتور انرژی، پالیسی ملی صادرات، پالیسی پارک‌های صنعتی، پالیسی حمایت از مستهلک، طرح ایجاد زون‌های اقتصادی و طرح ایجاد بنادر خشکه در پنج منطقه و سایر طرح‌ها.
موصوف تاکید کرد: من با اطمینان یادآور می‌شوم که حکومت وحدت ملی از نگاه پالیسی‌سازی و فراهم کردن طرح‌های مناسب اقتصادی و تجارتی موفق ترین گام‌ها را برداشته است و امیدوارم این پالیسی‌ها زمینه رشد و خودکفایی را برای کشور ما فراهم کند.


این مقام بلند پایه دولتی در ادامه متذکر شد که حکومت اخیراً به منظور توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری و صنعت و تولید، نام وزارت تجارت و صنایع به وزارت صنعت و تجارت تغییر داده شده است.
گفتنی است که حمایت از کالاهای تولید شده در داخل کشور، همواره با کالاهای وارداتی در قابت بوده و بسا اوقات با سبسایدی‌های کشورهای صادر کننده به افغانستان شکست خورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا