آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

سپاه 209 شاهین:

منطقه «کولیان» فاریاب تخلیه شده، ولی آمار کشته‌ها دروغ است

دلاور شاه دلاور فرمانده پولیس ولایت فاریاب در گفت‌وگو با خبرگزاری دید گفت: نیروهای خیزش مردمی به دلیل تاکتیک‌های جنگی عقب‌نشینی کرده‌اند و وضعیت در این منطقه تحت کنترول ما است.


رییس شورای ولایتی فاریاب گفته است که در پی سقوط منطقه «کولیان» ولسوالی «بلچراغ» فاریاب بیش از ۷۰ تن از نیروهای خیزش مردمی در این منطقه کشته و زخمی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که منطقه کولیان ولسوالی بلچراغ شب گذشته (دوشنبه،۱۷ ثور) پس از چند ساعت درگیری میان گروه طالبان مسلح و نیروهای خیزش مردمی، به دست طالبان مسلح افتاده است.
آقای رحمانی افزوده که طالبان با تصرف این منطقه، بیشتر از ۱۰۰ عراده موتر سایکل، چندین عراده تانک، رنجر و مقداری از سلاح‌های سبک و سنگین را نیز از نزد نیروهای خیزش مردمی گرفته‌اند.
در همین حال، محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اما با رد سخنان رییس شورای ولایتی فاریاب می‌گوید: آمار و ارقام داده شده به هیچ وجه درست نیست و نیروهای خیزش مردمی به رهبری «دادی بای» منطقه کولیان را تخلیه کرده‌اند.
آقای رضایی افزود، تا کنون دلیل تخلیه این منطقه توسط نیروهای خیزش مردمی در دست‌ اردو نیست.
از سویی هم، دلاور شاه دلاور فرمانده پولیس ولایت فاریاب در گفت‌وگو با خبرگزاری دید گفت: نیروهای خیزش مردمی به دلیل تاکتیک‌های جنگی عقب‌نشینی کرده‌اند و وضعیت در این منطقه تحت کنترول ما است.
منطقه کولیان شامل ۱۲ روستا بوده و به تعداد ۷ هزار خانواده در آن زندگی می‌کنند. فاصله این منطقه از مرکز ولسوالی بلچراغ ۱۲ کیلومتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا