آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

بیش از ۸۰۰ مرکز ثبت نام بسته است/ در ۴۰۰ مرکز هنوز مواد ثبت نام نرسیده

کمیسیون انتخابات اعلام کرده که بیش از ۴۰۰ مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان به دلیل ناامنی و ۴۰۰ مرکز دیگر به دلیل نرسیدن مواد ثبت نام هنوز بسته‌ مانده‏ است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از یک، ملیحه حسن عضو کمیسیون انتخابات گفته در برخی موارد وزارت دفاع ملی نتوانسته مواد ثبت‌نام را به موقع به ولسوالی‌ها انتقال بدهد.
در همین حال، محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع می‏گوید که نیروهای امنیتی در حال راه‌اندازی چندین ماموریت پاکسازی برای تامین امنیت انتخابات هستند.
بر بنیاد برنامه کمیسیون انتخابات، باید نزدیک به پنج هزار مرکز ثبت‌نام در مرکز ولایت‌ها و ولسوالی‌‎های کشور باز شود، اما از این میان تا هنوز ۴۲۸ مرکز به دلیل ناامنی و ۴۰۰ مرکز دیگر به دلیل نرسیدن مواد ثبت‌نام باز نشده است.
از سوی دیگر، ۴۳۳ مرکز دیگر در منطقه‌هایی قرار داد که با تهدید بلند امنیتی روبه رو است.
این در حالیست که هنوز روند ثبت‌نام رای‌دهندگان در هیچ ولسوالی غزنی آغاز نشده و در برخی از ولایت‌ها به تازه‌گی مواد ثبت‌نام در حال انتقال است.
ثبت‌نام رای دهندگان در مرکز ولایت‌ها و ولسوالی‌ها به تاریخ هفتم ماه جوزا سال جاری پایان می‌یابد و مرحله سوم ثبت‌نام در روستاها از نهم جوزای امسال آغاز می‌شود و تا ۲۳ این ماه ادامه می‌یابد.
با این همه، تاهنوز کمتر از دو نیم میلیون نفر برای اشتراک در انتخابات آینده ثبت نام کرده‌اند. قرار است انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها در ۲۸ میزان امسال برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا