آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان از خواجه سبزپوش و شیرین‌تگاب عقب رانده شدند

پولیس فاریاب می‌گوید که شب گذشته نیروهای کمکی به دو ولسوالی خواجه سبزپوش و شیرین‌تگاب رسیدند.
به گزارش خبرگزاری دید، پولیس ولایت فاریاب در شمال کشور می‌گوید حمله طالبان در ولسوالی‌های خواجه سبزپوش و شیرین‌تگاب دفع وآن‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند.
این در حالی است که روز گذشته منابع محلی این ولایت گفته بودند که ولسوالی‏‌های شیرین‌تگاب و خواجه سبز پوش فاریاب در آستانه سقوط به دست طالبان قرار دارد.
عبدالکریم یورش سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب به رسانه‌‏ها گفته است که شب گذشته نیروهای کماندو به هر دو ولسوالی رسیدند و اکنون در این ولسوالی‌ها وضعیت خوب است.
به گفته وی، اکنون عملیات جستجو و پاکسازی این ولسوالی‌ها از طالبان جریان دارد.
سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب گفته است که نیروهای امنیتی در حمله طالبان تلفاتی نداشته‏اند، اما شماری از افراد گروه طالبان کشته و زخمی شدند.
در همین حال، روز گذشته شماری از مقام‌های محلی گفته بودند که ولسوالی‌های خواجه سبزپوش و شیرین تگاب در آستانه سقوط قرار دارند و باید هر چه سریعتر نیروی کمکی به این ولایت اعزام شود.
نقیب الله فایق از نزدیکان جنرال دوستم در صحبت با خبرگزاری دید، می‏گوید که چند پارچه شدن مردم و بزرگان این ولایت زمینه ساز قدرت گرفتن گروه طالبان است و به باور وی در صورتی که مردم یک دست باشند گروه‏های مخالف دولت قادر نخواهند بود که بالای فاریاب حمله کنند.
آقای فایق اضافه می‏کند، حکومت مرکزی باید مشکل ناامنی فاریاب را جدی بررسی کند و برای مهار طالبان برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشد.
ولسوالی‌‌های شیرین‌تگاب و خواجه سبزپوش – در مسیر شاهراه میمنه – مزار شریف قرار دارند که یکی از راه‌هایی است که ولایات غربی را به ولایات شمالی کشور وصل می‌کند.
با این همه، فاریاب در شمال کشور در گذشته از ولایات نسبتاً امن محسوب می‌شد اما در یکی دو سال اخیر شاهد ناامنی‌های زیادی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا