آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

کوریای شمالی باید تا سال ۲۰۲۰ خلع سلاح اتومی شود


مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که کشورش انتظار دارد، تا سال ۲۰۲۰ میلادی کوریای شمالی خلع سلاح اتومی شود.
مایک پمپئو یک روز پس از دیدار رهبران امریکا و کوریای شمالی در سنگاپور، از جزییات انتظارات هسته‌ای امریکا از پیونگ‌یانگ پرده‌برداری کرد.
آقای پمپئو گفته است که امریکا انتظار دارد که کوریای شمالی ظرف ۲ سال و نیم، «گام‌هایی اساسی» در مسیر خلع سلاح اتومی بردارد.
وی که ساعاتی پیش وارد پایتخت یکی از متحدان اصلی امریکا در شرق آسیا یعنی کوریای جنوبی شده، در بدو ورود به این انتظار اتومی از کوریای شمالی اشاره کرده است.
پمپئو در مصاحبه با خبرنگاران، ابراز امیدواری کرد که دور بعدی مذاکره با مقامات کوریای شمالی «هفته آینده» برگزار شود، ولی به رغم این ابراز امیدواری، باز هم زبان تهدید را کنار نگذاشت.
وزیر خارجه امریکا گفت که اگر روند مذاکره با کوریای شمالی متوقف شود، امریکا تمرین‌های نظامی در شبه‌جزیره کوریا را از سر خواهد گرفت.
پمپئو از تصمیم تازه رییس دولت امریکا برای توقف موقت تمرین‌های مشترک نظامی با کوریای جنوبی حمایت کرد و گفت که این تعلیق، فقط تا زمانی که «مذاکرات سازنده و با حسن نیت» در جریان باشد، ادامه خواهد یافت.
دونالد ترامپ رییس‌ جمهور امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی روز سه‌ شنبه در سنگاپور دیدار و سه سند همکاری امضا کردند.
بعد از نشست دوجانبه، اعلام شد که کوریای شمالی خود را به خلع سلاح هسته‌ای در قبال اخذ تضمین امنیتی از امریکا، متعهد کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا