آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌ جمهور غنی به کاپیسا رفت

ریاست جمهوری می‌گوید که رییس‌ جمهور غنی در دیدار با مسئولان ارشد امنیتی و دفاعی ولایت کاپیسا بر مدیریت آتش‌بس احتمالی تاکید کرده است.


ریاست جمهوری می‌گوید که رییس‌ جمهور غنی در دیدار با مسئولان ارشد امنیتی و دفاعی ولایت کاپیسا بر مدیریت آتش‌بس احتمالی تاکید کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی صبح امروز چهارشنبه (۱۷ اسد) به هدف افتتاح ایستگاه برق «گلبهار» و بررسی وضعیت امنیتی ولایت کاپیسا، به این ولایت سفر کرده است.
وی ابتدا ایستگاه برق گلبهار که ظرفیت تولید ۲۲۰ کیلو ولت برق را دارد افتتاح کرد و پس از آن با مسئولان نظامی و امنیتی ولایت کاپیسا دیدار کرد.
ارگ گفته است که آقای غنی در این دیدار بر مدیریت بهتر «آتش‌بس» احتمالی تاکید کرد و به والی و مسئولان نظامی کاپیسا هدایت داد که به‌خاطر هماهنگی بیشتر میان ارگان‌های امنیتی و دفاعی مستقر در آن ولایت به‌ منظور تامین امنیت بهتر مردم و تامین امنیت روند انتخابات‌های پیش رو، تلاش کنند.
این در حالی است که پیش از این نیز آقای غنی آتش‌بس حکومت و طالبان را در روزهای عید فطر یک تجربه موفق خوانده و گفته بود که روی آتش‌بس در روزهای عید قربان کار می‌شود.
حکومت همزمان با عید فطر گذشته در سراسر کشور آتش‌بس یک هفته‌ای اعلام کرد که برای ۱۰ روز دیگر تمدید هم شد؛ اما طالبان فقط در سه روز عید آتش‌بس اعلام کردند.
آتش‌بس روزهای عید فطر با استقبال گرم مردم مواجه شد و طالبان فرصت یافتند تا به ‌صورت گروهی بدون هیچ‌گونه مزاحمت وارد شهرهای کشور شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا