آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

طالبان از شهر غزنی رانده شدند/ یورش ۱۳ ساعته آنان به غزنی، ۴۷ کشته و زخمی برجای گذاشت

بعد از تهاجم گروهی طالبان به غزنی و اشغال برخی بخش‌های این شهر از سوی آنان، وزات دفاع خبر می‌دهد که آنان از شهر عقب رانده شده و متواری گشتند.


بعد از تهاجم گروهی طالبان به غزنی و اشغال برخی بخش‌های این شهر از سوی آنان، وزات دفاع خبر می‌دهد که آنان از شهر عقب رانده شده و متواری گشتند.
در پی این تهاجم ۱۳ ساعته اما، دست کم ۴۷ نفر به شمول یک خبرنگار کشته و زخمی شده و ساختمان رادیو تلویزیون ملی این ولایت در آتش سوخت.
به گزارش خبرگزاری دید، طالبان طی فراخوانی، از هلمند و میدان وردک حمله گروهی را به شهر غزنی سازمان دادند و از شب گذشته از چند جهت به شهر غزنی حمله کردند.
در این حملات، طالبان مسلح قرارگاه «پی.آر.تی» نیروهای داخلی و چندین پوسته‌ کمربند امنیتی شهر را به آتش کشیده‌اند.
جنرال محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید، ما یک قطعه بسیار قوی در ولایت غزنی داریم؛ همچنان نیروهای کمکی هم به محل رسیده و فعلاً تمام شهر غزنی از وجود دشمن تصفیه شده است.
آقای رادمنش افزود: طالبان در منطقه ناحیه چهارم و نزدیکی‌های «پی آر تی» در خانه‌های مردم جا به جا شدند و فیرهای منفرد انجام می‌دهند. نیروهای امنیتی افغانستان مصروف تصفیه هستند به زودی آن محل هم از وجود دشمن پاکسازی می‌شود.
او اضافه کرد: ۱۵۰ طالب در این درگیری کشته و زخمی شدند. جسدهای آنان در میدان نبرد باقی مانده ولی خوشبختانه که مردم در خانه‌های شان بودند و هیچ تلفات به افراد ملکی وارد نشده است.
رادمنش بیان کرد: همین اکنون مصروف تصفیه و تلاشی هستیم و برای دانستن تلفات نیروهای امنیتی به وقت نیاز داریم.
در همین حال گزارش می‌شود که در اثر این تهاجم، دست کم ۱۴ نفر کشته شده و ۳۳ نفر دیگر زخم برداشته است.
گفته می‌شود که در میان کشته‌ها یک خبرنگار نیز وجود دارد.
گفتنی است که اکنون طالبان از شهر غزنی دور شده و در حومه آن مصروف شلیک‌های پراکنده هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا