آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سازمان ملل:

داعش هنوز ۲۰ تا ۳۰ هزار نیرو در سوریه و عراق دارد

یک گروه از متخصصان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش هنوز در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار نیرو در عراق و سوریه دارد.


یک گروه از متخصصان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش هنوز در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار نیرو در عراق و سوریه دارد.
یک گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش، همچنان حدود ۳۰ هزار نیرو در عراق و سوریه در اختیار دارد و شبکه جهانی این گروه در حال گسترش است، همچنان که گروه القاعده نیز قوی‌تر از قبل برقرار مانده است.
این گزارش که توسط متخصصان سازمان ملل تدوین شده است، می‌گوید که علی‌رغم شکست داعش در سوریه و عراق یک هسته پنهانی از شبه نظامیان این گروه در هر دو کشور سوریه و عراق هنوز باقی هستند و حامیان قابل توجهی نیز در افغانستان، لیبیا، جنوب شرق آسیا و غرب افریقا دارد.
در این گزارش همچنین آمده است که شبکه جهانی القاعده نیز همچنان فعال است و طرفداران و متحدانی قوی‌تر از داعش در برخی مناطق جهان از جمله در سومالیا، یمن، جنوب آسیا و منطقه ساحل افریقا دارد.
در این گزارش که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است، همچنین آمده که تعداد اعضای داعش در سوریه وعراق بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر تخمین‌زده می‌شود که بخش قابل توجهی از آن‌ها را هزاران تروریست خارجی فعال تشکیل می‌دهد.
این متخصصان سازمان ملل می‌گویند که تعدادی از جنگجویان داعش، طراحان و فرماندهان این گروه کشته شده‌اند و تعدادی از آن‌ها مناطق جنگی را ترک کرده‌اند، اما بعضی از آن‌ها هنوز در عراق و سوریه حضور دارند.
تعدادی در شرایط نظامی هستند، اما بعضی از آن‌ها در مناطق شهری و روستایی هم‌سو به صورت مخفی زندگی می‌کنند.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که امریکا و متحدانش یک سال پیش شکست داعش را در منطقه اعلام کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا