آخرین اخباراجتماعافغانستان

قربانیان تروریزم:

تا دستگاه‌های امنیتی کشور پالایش نشود، تروریزم همچنان از مردم قربانی می‌گیرد

وزارت سرحدات، اقوام و قبایل امروز شنبه(۳ سنبله) از روز جهانی قربانیان تروریزم طی مراسمی درکابل تجلیل کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد سالم حسنی مشاور وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفت: تروریزم درخط مقدم جنگ نیست که شناسایی شده و ازبین برده شود بلکه مخفی است وهدف آن ضربه وارد کردن به جان و مال مردم می‌باشد.
آقای حسنی افزود: هدف تروریزم جنگ روانی و ایجاد تفریقه میان اقوام با هم برادر افغانستان است و تلاش دارد تا انسجام جامعه را تحت نام «این که فلان قوم تروریست است و فلان مدنی» ازبین ببرد.
مشاور وزارت سرحدات، اقوام و قبایل بیان داشت افتادن در دام تروریزم، همکاری با آن‌ها و نشان دادن راه برای آن‌ها حرام است و نباید مردم زندگی مسالمت آمیز خویش را قربانی اهداف شوم آن‌ها کنند.
آقای حسنی با بیان این که قربانی تروریزم همگانی است، گفت: قربانی یک حمله انتحاری ازهمه اقوام و اقشار جامعه است به دلیل این که این شهدا با هیچ گروه و جریان سیاسی وابسته نیست مظلومترین شهدا اند.
حسنی ازحکومت می‌خواهد کسانی که درتامین امنیت مردم سهل‌انگاری می‌کنند باید مجازات شوند تا دیگر مردم قربانی بی‌تفاوتی مسئولین امنیتی نباشد.
مشاور وزارت اقوام و قبایل می‌گوید: تا زمانی که فرهنگ معافیت از دستگاه امنیتی برداشته نشود، خون مردم افغانستان همچنان جاری خواهد بود.
محمد یعقوب احمدزی معیین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفت:پدیده شوم تروریزم همه جهان را تهدید می‌کند و ما باید مسئولانه در برابر این پدیده شوم مبارزه کنیم تا صلح سراسری درکشور تامین شود.
سید جماالدین افغان یکی از قربانیان تروریزم درکشور می‌گوید: حکومت تاهنوزهیچ توجه به حال ما نکرده است و با ما به گونه تبعیض‌آمیز در جامعه رفتار می‌شود.
سید جماالدین افغان از حکومت می‌خواهد که برای خانواده‌های قربانیان تروریزم زمینه تحصیلات عالی را مساعد سازد و نگذارد مسئولین نهادهای حکومتی و مردمی با آن‌ها رفتار تبعیض‌آمیز کرده و به چشم حقارت نگاه کنند.
به اساس گزارش‌ها، افغانستان دومین کشور در جهان است که قربانی تروریزم بین‌المللی می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا