آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

دیدار وزیر دفاع امریکا با رهبران حکومت وحدت ملی/ محور گفت‌وگو روند صلح بود

جیمز متیس وزیر دفاع امریکا روز گذشته طی یک سفر از پیش اعلام ناشده وارد کابل شد و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.


جیمز متیس وزیر دفاع امریکا روز گذشته طی یک سفر از پیش اعلام ناشده وارد کابل شد و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.
به نقل از واشنگتن پست، وزیر دفاع امریکا با محمد اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی پیرامون پروسه صلح با طالبان، خشونت های اخیر در کشور و روابط با پاکستان بحث و تبادل نظر کرده است.
هارون چخانسوری سخنگوی رییس جمهور گفته است:« آن ها در باره پروسه صلح، تاثیر مثبت استراتژی جنوب آسیا، اصلاحات در سطح نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انتخابات پیش رو، مبارزه با هراس‌افکنی و گفت‌وگو با پاکستان صحبت کردند.»
جنرال «جوزف دانفورد» رییس ستاد مشترک ارتش امریکا که در این دیدار ۶ ساعته وزیر دفاع را همراهی می کرد، به خبرنگاران گفته است:« مهم ترین کاری که باید انجام شود، آغاز یک پروسه سیاسی و صلح است.»
وی افزوده است:« آنچه ما می کوشیم در بعد نظامی انجام دهیم این است که طالبان را متقاعد سازیم که نمی توانند در میدان نبرد پیروز شوند و باید به پروسه صلح ملحق شوند.»
این گفت وگو ها در حالی صورت می گیرد که وزیر دفاع ایالات متحده و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور اخیراً به پاکستان و هند سفر کرده بودند.
سفر روز گذشته جنرال متیس و دانفورد به کابل در حالی انجام شد که در ماه های اخیر واشنگتن تمایل زیادی به مذاکره با طالبان نشان داده است.
ایالات متحده امریکا به تازگی کمک ۹۰۰ میلیون دالری نظامی اش را به پاکستان قطع کرده و از آن کشور خواسته است تا بر ضد تروریزم گام های عملی بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا