آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

وزیر مخابرات:

عواید پُست، تاپایان سال مالی به یک میلیارد افغانی می‌رسد

در حال حاضر روند عصری سازی پُسته خانه‌های ولایت کابل نیز با جدیت جریان دارد تا باشنده‌گان کابل از خدمات مدرن پُستی بهره‌مند شوند


مسئولان وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی می‌گویند که عواید خدمات پُستی از آغاز سال مالی تا اکنون، به ۷۰۰ میلیون افغانی رسیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی گفت: تاپایان سال مالی روان میزان عواید پُست نزدیک به یک میلیارد افغانی خواهد رسید که در مقایسه با سال‌های گذشته، چند برابر افزایش را نشان می‌دهد.
وی افزود: وزارت مخابرات وتکنالوجی معلوماتی در تلاش گسترش خدمات مدرن پُستی در سراسر کشور است.
به گفته آقای آریوبی، در حال حاضر در سراسر افغانستان پاسپورت‌ها از طریق شعبات پُستی در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود وطی مراحل و پروسه شماری از اسناد نیز از طریق شعبات پُستی صورت می‌گیرد.
وزیر مخابرات می‌گوید: به هدف تنظیم خدمات پُستی درکشور، طرح قانون اداری وتنظیم خدمات پُستی نهایی شده وبه پارلمان فرستاده شده که با تصویب آن زمینه برای سرمایه‌گذاری در بخش خدمات پُستی فراهم می‌گردد.
آریوبی گفت: وزارت مخابرات متعهد است که با دیجیتال‌سازی خدمات پُستی، آغاز تجارت الکترونیکی وخدمات خرید وفروش آنلاین؛ انقلاب مثبتی را در این عرصه به میان آورد.
وزیر مخابرات وتکنالوجی معلوماتی گفت: عصری سازی خدمات پُستی و فراهم سازی زمینه خدمات مدرن پُستی برای مشتریان از وظایف اصلی وزارت مخابرات وتکنالوجی معلوماتی است.
این وزارت در حال حاضر روند عصری سازی پُسته خانه مرکزی را نهایی کرده است که به زودی در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.
در حال حاضر روند عصری سازی پُسته خانه‌های ولایت کابل نیز با جدیت جریان دارد تا باشنده‌گان کابل از خدمات مدرن پُستی بهره‌مند شوند.
نهم اکتوبر برابر با روز جهانی پُست است و این روز همه ساله در کشورهای عضو، بزرگداشت می‌شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا