آخرین اخباراقتصاد و توسعهمنطقه

کابل از پاکستان به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند

وزارت تجارت و صنایع کشور از مسدودکردن راه‌های مواصلاتی از سوی پاکستان، به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند.
پس از حدود یک هفته بسته‌شدن مرزهای سپین بولدک و تورخم از سوی پاکستان، معین وزارت تجارت و صنایع کشور گفت: این وزارت تلاش دارد تا شکایت‌نامه رسمی‌ را در این بخش به سازمان تجارت جهانی بسپارد.
محمد قربان حقجو، معین وزارت تجارت و صنایع در نشستی که به هدف حمایت از توافقنامه تسهیل بازرگانی جهانی در چهارچوب«سازمان تجارت جهانی» راه‌اندازی شده بود، گفت: این وزارت در سدد اقدامات قانونی برای بازشدن راه‌های مرزی با پاکستان است.
وی افزود: ما شکایت خود را در سازمان تجارت جهانی می‌کنیم. فعلاً هیئت‎های ما به گمرکات رفته‌اند تا ساحه را از نزدیک بررسی کنند و عملاً نشان بدهند که مرز‌ها بسته است و تردد مسافران و بازرگانی صورت نمی‌گیرد. زیانی را که ما از بسته‌شدن مرزها متقبل شده‌ایم نیز سنجش می‌کنیم.
مسوولان اتاق تجارت و صنایع جهانی گفتند که نافذشدن موافقتنامه تسهیل بازرگانی در چهارچوب سازمان تجارت جهانی، فرصت‌های بزرگی را برای افغانستان فراهم خواهند ساخت.
آنان تاکید کردند که عملی‌شدن این موافقتنامه، معاملات بازرگانی جهانی را تا یک تریلیون دالر افزایش خواهد داد.
مسوولان وزارت تجارت و صنایع گفتند که با در نظرداشت نابسامانی‌های موجود بازرگانی کشور، افغانستان تا یک سال دیگر آماده بهره‌گیری از موافقت‌نامه تسهیل بازرگانی در چهارچوب سازمان تجارت جهانی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا