اسلایدشوسیاست

امریکا به رییس پارلمان کشور ویزا نداد

سفارت امریکا در کابل به رییس و نمایندگان پارلمان کشور که قصد اشتراک در نشست اتحادیه بین‌ پارلمانی را داشتند، ویزا صادر نکرد.
به نقل از رسانه ها، هیئت پارلمانی کشور ماه گذشته برای حضور در نشست اتحادیه بین پارلمانی در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک از سوی این اتحادیه دعوت شده بود؛ اما سفارت امریکا از صدور ویزا به رییس و اعضای پارلمان کشور خودداری کرد.
این نشست به روزهای ۱۳ و ۱۴ فبروری برگزار شد؛ اما هیئت پارلمانی کشور به دلیل دریافت نکردن ویزا از سوی سفارت امریکا در کابل نتوانستند به این کشور سفر کنند.
سال گذشته نیز عبدالرووف ابراهیمی، رییس پارلمان و مسوول دبیرخانه مجلس، هنگام سفر به امریکا از سالن اختصاصی میدان هوایی دبی به دلایل نامعلومی برگشت خوردند.
ماه قبل رسانه پاکستانی«اکسپرس‌تریبون» نیز گزارش داد که عبدالغفور حیدری، معاون مجلس سنای پاکستان به دلیل دریافت نکردن ویزای امریکا، از حضور در نشست اتحادیه بین پارلمانی که در نیویورک برگزار شد، بازمانده است.
هنوز دلایل این اقدام امریکا مبنی بر عدم صدور ویزا به رییس پارلمان و اعضای این مجلس که قصد اشتراک در نشست اتحادیه بین پارلمانی در شهر نیویورک را داشتند، معلوم نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا