اسلایدشوجهانسیاست

روسیه: تماس با گروه طالبان به معنای مشروعیت‌بخشیدن به آنها نیست

مقامات روسیه در باره نگرانی‌های اخیر که در افغانستان ایجاد شده و گفته شده که از گروه طالبان پشتیبانی شدید می‌شود، واکنش نشان داده و گفته که« هدف از تماس دولت روسیه با طالبان مشروعیت‌بخشیدن به این گروه نیست، بلکه ققط به‌منظور تامین امنیت اتباع روسی و روند صلح افغانستان است.»
وزارت خارجه روسیه، بیانیه‌ای را منتشر کرده که در ضمن رد اتهامات مبنی بر حمایت مالی، کمک تسلیحاتی و سهم‌گیری در استقرار کمپ‌های آموزشی برای شورشیان طالبان در افغانستان، گفته حلقاتی در داخل و خارج افغانستان با راه‌اندازی کمپین‌ها سعی دارند تا نقش مهم روسیه در مبارزه با تروریزم در این کشور را تضعیف کنند.
به نقل از« افغانستان.رو» در بیانیه وزارت خارجه روسیه از گروه و یا کشوری نام برده نشده، اما گفته شده که هدف این چنین تحرکات‌ منحرف‌سازی اذهان مردم افغانستان و جامعه جهانی از اشتباهاتی است که در حضور ۱۶ ساله نیروهای نظامی خارجی در افغانستان صورت گرفته است.
وزارت خارجه روسیه تماس این کشور را با طالبان تایید کرده اما این تماس را محدود به تامین امنیت اتباع روسی در افغانستان دانسته است.
وزارت خارجه روسیه همچنین تصریح کرده که تماس این کشور با گروه طالبان نیز به منظور تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح افغانستان تحت رهبری دولت افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا