آخرین اخبارمنطقه

واشنگتن تایمز: ایران سلاح جدید ضد پهپاد ساخته است

ایران برای مقابله با تهدیدات که از ناحیه هواپیماهای بدون سرنشین، جهت جاسوسی علیه این کشور استفاده می‌شود، سلاح جدید الکترونیکی ضد پهپاد ساخته است.
به نقل از فارس، واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: ایران سلاح جدید ضد پهپاد که تفنگی با خاصیت ارسال امواج الکترونیکی علیه پهپادهای دشمن است را به کار گرفته است.
بر اساس این گزارش، تحرکات جدید می‌تواند در آینده نبرد پهپادها گزینه‌ای قابل توجه باشد، زیرا پهپادها نقش بزرگتری را در برنامه‌های ضد امریکایی ایران و دیگر دشمنان واشنگتن ایفا می‌کنند.
ارتش امریکا به صورت گسترده عملیات جاسوسی خود را در کشورهای عراق، سوریه و بر فراز دریای خلیج فارس توسط پهپادها اجرا می‌کند.
بر اساس این گزارش، ایران پهپادهای انتحاری که می‌توانند علیه کشتی‌های امریکا پرواز نمایند را نیز آزمایش و مستقر کرده است.
جنرال جوزف وتل، فرمانده عملیات ویژه برون‌مرزی، در این باره گفت، پهپادها جزء چندین جنگ‌افزاری هستند که ایران برای تهدید علیه تردد کشتی‌ها از آنها استفاده می‌کند.
به گفته این نشریه، ایران می‌تواند از این اسلحه بر ضد پهپادهای امریکایی نیز استفاده کند.
یک تحلیلگر نظامی ارتش امریکا در این‌باره گفت: این وسیله که شبیه تفنگ بوده قادر است با قفل‌کردن و ارسال پارازیت به سامانه مخابراتی پهپاد، عملیات این پرنده را مختل کرده و به این طرتیب دیگر پهپاد قابل کنترل نیست.
گفته می‌شود که این وسیله قابلیت هک ‌ردن را نیز دارد و می‌تواند یک پهپاد را سالم بر زمین بنشاند.
ایران پیش از این چند پهپاد امریکایی را سرنگون و یا هم به طور سالم بر زمین نشانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا