اسلایدشوافغانستانسیاست

سرور دانش: افغانستان در خط مقدم جنگ با تروریزم قرار دارد

معاون دوم ریاست جمهوری کشور در مراسم تجلیل از«نوروز» در مزار شریف، از جامعه جهانی خواست افغانستان را در مبارزه علیه تروریزم حمایت و همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری که در مراسم جشن نوروز در مزار شریف سخنرانی می‌کرد، سال ۱۳۹۵ را از نگاه امنیتی سالی دشوار عنوان نمود.

وی ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی بیان داشت، در سال جدید نیز تهدیدات امنیتی ادامه خواهد یافت.

آقای دانش همچنان گفت: افغانستان در خط مقدم جنگ و مبارزه با تروریزم قرار گرفته و در حقیقت، از امنیت و صلح جهانی و از منافع و مصالح جامعه بین‌المللی دفاع می‌کند.

وی افزود: بیش از ۲۰ گروه تروریستی بین‌المللی در حال مبارزه با دولت افغانستان هستند.

معاون دوم ریاست جمهوری، از همه کشورها و جامعه جهانی تقاضا کرد که افغانستان را در این نبرد حمایت کنند و بر مراکز و منابع تروریستان و کشورهای حامی تروریزم  بیشتر فشار بیاورند، تا از مداخلات آنها در افغانستان و تداوم و توسعه جنگ و خشونت در کشور جلوگیری شود.

دانش در ادامه، همگرایی نیروهای سیاسی کشور و وحدت مردم را یکی از راه‌های مبارزه با دشمنان دانست.

وی تاکید کرد سر دادن هرنوع شعار تفرقه‌آمیز، کشور را به پرتگاه سقوط نزدیک می‌کند.

آقای دانش  اظهار خوش‌بینی کرد که در سال‌های اخیر، سیاست‌مداران کشور، در مورد مسایل اساسی و محوری یکصدا شده و موضع واحد اتخاذ می‌کنند.

دانش همچنان صلح را یکی از ضروریات حیاتی دانست و از پیشرفت موفقیت‌آمیز مذاکرات دولت با حزب اسلامی خبر داده و از مخالفین مسلح خواست تا به صلح بپیوندند.

معاون دوم ریاست جمهوری تاکید  کرد، در صورت ارایه پاسخ منفی به ندای صلح، راه دیگری جز مقابله و مبارزه قاطع با این گروه‌ها، وجود نخواهد داشت.

گفتنی است که مراسم جشن نوروز در مزار شریف تحت تدابیر شدید امنیتی و با شرکت ده‌ها تن از مسئولین بلند رتبه و نمایندگان پارلمان و حضور ده‌ها هزار تن از مردم سراسر کشور برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا