آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

مزارشریف مهمان‌خانه افغانستان و خانه دوم همه افغان‌هاست

هیات اداری شهرداری خوست، در یک سفر رسمی، خواستار ایجاد دهلیز مشترک ارتباطی میان مزارشریف –خوست شدند.

به گزارش خبرگزاری دید، عتیق الله وهاب زاده، معاون شهرداری مزار شریف در نشست خبری مشترک با هیات اعزامی شهرداری خوست به مزار شریف گفت: هیات مذکور متشکل از کارمندان اداری شهرداری خوست به منظور بازدید از کارکرد و بخش‌های مختلف شهر مزارشریف به این ولایت سفر نموده‌اند.

آقای وهاب‌زاده، با اشاره به مهمان‌داری مردم مزار شریف، بخصوص در روزهای سال نو گفت: مردم از سراسر کشور به ولایت بلخ سفر می‌کنند و خاطراتی را با خود به یادگار می‌برند. به همین دلیل مزار شریف خانه دوم تمامی مردم افغانستان می‌باشد.

لمر نیازی، مسئول بخش خدمات اجتماعی – فرهنگی شهرداری خوست که به نمایندگی از تیم شهرداری خوست صحبت می کرد، هدف از این سفر را دیدار از شهر، تبادل افکار و تجربیات و ایجاد ذهنیت خوب بین مردم هر دو شهر عنوان نمود. وی مزارشریف را شهری با فرهنگ غنی توصیف کرد که قانون‌مندی و قانون‌پذیری در سطح بالایی در این شهر وجود دارد، و ساکنان شهر از هر قشر، رفتار خوب و یکسان با دیگران دارند.

آقای نیازی هم‌چنان از مسئولین دو ولایت بلخ و خوست خواست تا زمینه ایجاد دهلیز مشترک ارتباطی بین دو شهر را فراهم سازند.

قرار است در آینده  برای بیشتر شدن مبادلات فرهنگی میان دو شهر، هیاتی از شهرداری مزار شریف به شهر خوست سفر کنند.

خوست یکی از ولایت‌های زون جنوب شرق کشور است که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفوس دارد. این ولایت در سال‌های اخیر از امنیت خوبی برخوردار بوده و نسبت به سایر ولایت‌های هم‌جوار رشد چشم‌گیری داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا