آخرین اخبارافغانستان

رییس معارف بلخ: دست زورمندان را از معارف کوتاه می‌کنم

احمد صبغت مستقیم، رییس معارف ولایت بلخ در نشست خبری، از تغییرات گسترده در بخش‌های مختلف این ریاست خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد صبغت مستقیم، رییس معارف بلخ گفت: به تمامی کارمندان معارف خاطرنشان کرده است که با مراجعین برخورد نیک داشته باشند و کار اداری هیچ مراجعه‌کننده‌‌‌ای معطل نشود. همچنان هیچ مکتبی حق ندارد تا بست‌های خالی خود را از دید دیگران پنهان کند و این بست‌ها از طریق رقابت آزاد و طی مراحل قانونی پر می‌شود.
وی افزود: در روزهای آینده، آزمون رقابت آزاد از داوطلبان که در ۳۰ بست اداری این ریاست ثبت نام کرده‌اند، برگزار می‌شود و ریاست معارف بلخ، شفاف‌ترین آزمون جذب کارمند را تجربه خواهد کرد.
آقای مستقیم تصریح کرد: جلو خود سری‌ها و برنامه‌های پراکنده برخی آمرین معارف نیز گرفته شده و بعد از این، کارهای معارف به صورت منظم و هماهنگ پیش خواهد رفت.
رییس معارف بلخ، ایستادگی در برابر زورمندان را یکی از اهداف کاری خود بیان کرد و گفت: مداخلات زورمندان در امور معارف، از گذشته وجود داشت و تا هنوز هم ادامه دارد؛ اما به هیچ یک از آنان اجازه مداخله در امور اداری و استخدام کارمندان را نخواهد داد و دست زورمندان را از اداره معارف بلخ کوتاه خواهد کرد.
ریاست معارف بلخ با مشکلاتی از قبیل فساد در استخدام کارمندان و معلمین، کمبود معلمین مسلکی، کاهش حضور معلمین در صنف‌های درسی و امثال آن درگیر است. برخی از این مشکلات حتی شکایت نمایندگان مردم بلخ را نیز در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا