آخرین اخباراسلایدشو

استقبال یوناما از مشخص شدن تاریخ  انتخابات افغانستان

دفتر سیاسی سازمان ملل متحد( یوناما) از اعلام تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی استقبال کرده و بر پایداری و شفافیت این پروسه تاکید می‌کند .

به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه‌ای که از سوی یوناما به خبرگزاری دید ارسال شده، آمده است: این دفتر از مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها، در هفتم جولای ۲۰۱۸ میلادی استقبال کرده و خواستار شفافیت، فراگیری و پایداری پروسه انتخابات است .

تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان گفته است: مردم افغانستان تمایل خویش را برای برگزاری انتخابات معتبر و فراگیر نشان داده‌اند. یوناما از تعهد کمیسیون مستقل انتخابات برای تاریخ دقیق برگزاری انتخابات مذکور و بهبود شفافیت پروسه انتخاباتی استقبال می‌کند .

خبرنامه می‌افزاید: شورای امنیت سازمان ملل، از یوناما درخواست کرده تا از مقامات افغان به منظور برگزاری انتخابات، بهبود شفافیت، پایداری و فراگیری پروسه انتخابات حمایت کند.

یوناما همچنان  متعهد است، تا با آن  نهادهای افغان  که اصلاحات را برای افزایش شفافیت  و ایجاد اعتماد به روند دموکراتیک در افغانستان روی دست دارند، همکاری کند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا