آخرین اخباراجتماعافغانستان

هارن زدن برای عدالت‌خواهی


جنبش رستاخیز برای تغییر قرار است امروز باز هم راهپیمایی اعتراضی در شهر کابل داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، قرار است در این تظاهرات اعضای این جنبش با هارن زدن صدای اعتراض‌شان را به گوش دولت برسانند.
گارنیزیون کابل طی اعلامیه ای در رابطه به این تظاهرات اعلام کرد که طبق قانون اساسی راه‌اندازی تظاهرات و اجتماعات حق اساسی شهروندان است و دولت در تأمین امنیت مظاهره‌چیان مکلف است.
در اعلامیه آمده است که به دلیل رعایت نشدن مواد قانون اساسی در تظاهرات اخیر، خسارات مالی و جانی زیادی به مردم رسیده است و برای جلوگیری از این خسارات سازمان‌دهندگان تظاهرات مکلف‌اند تا قبل از راه‌اندازی تظاهرات موضوع را با پولیس در میان بگذارند تا امنیت‌شان تامین شود و همچنان از نزدیک شدن به ساحات سبز امنیتی خودداری کنند.
در ادامه آمده است که تظاهرات‌کنندگان از حمل هر نوع سلاح جلوگیری کنند و در صورت نقض قانون، آنان در برابر نهادهای امنیتی پاسخگو خواهند بود.
این در حالیست که پس از حمله در چهارراهی زنبق و کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰۰ نفر، شهروندان کابل دست به تظاهرات زدند ولی پس از زدوخورد با نیروهای امنیتی عده‌ای از مظاهره‌چیان کشته و زخمی شدند. پس از آن نیز در مراسم خاک‌سپاری یکی از اعتراض‌کنندگان چندین حمله انتحاری صورت گرفت که منجر به کشته شدن ۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر شد.
گفتنی است که خیمه جنبش رستاخیز پس از ۱۹ روز، توسط نهادهای امنیتی برچیده شد و قرار است امروز اعضای این جنبش با موترها در شهر کابل گشت زده و با هارن زدن صدای‌شان را به گوش حکومت برسانند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا