آخرین اخبارافغانستان

۳۶ قضیه فساد اداری را به محاکم فرستاده شده است


از ایجاد مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد اداری تاکنون ۲۷۴ قضیه به این مرکز مواصلت کرده است. از این شمار ۲۱۶ قضیه آن مربوط سارنوالی ملکی و۵۸ قضیه به سارنوالی عسکری این مرکز مربوط می‌شود.
جمشید رسولی، سخنگوی اداره لوی سارنوالی روز چهارشنبه(۱۴سرطان)، در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت: از جمع ۲۱۶ قضیه فساد اداری که به بخش ملکی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد اداری مربوط است، ۲۸ قضیه به محکمه ابتدایی محول شده، ۱۷ قضیه تحت پروسه کشفی قرار دارد و۵۱ قضیه به خاطر عدم صلاحیت رسیدگی، به مراجع ذیربط ارسال شده است.
رسولی گفت: از جمع ۵۸ قضیه فساد اداری که به بخش سارنوالی عسکری، مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد اداری راجع شده، ۸ قضیه اجرا و به محکمه ابتدایی فرستاده شده، ۳ قضیه بنابر عدم صلاحیت رسیدگی به مراجع ذیربط ارسال شده، ۲۵ قضیه زیر تحقیق قرار دارد و ۲۲ قضیه آن مسترد شده است.
گفته می‌شود، بر بنیاد فیصله سارنوالی عسکری مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد اداری، سه تن توقیف شده‌اند، وظایف شش تن به حال تعلیق درآمده، ۱۹ تن ممنوع‌الخروج اعلام شده و ۷ تن با ضمانت‌های معتبر رها شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا