آخرین اخباراسلایدشو

محمد محقق: دلیل ماندگاری مزاری، تقوی و پرهیزگاری‌اش بود

از ۲۲‌اُمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی، امروز( جمعه، ۶ حوت) در کابل نکوداشت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری دید، با حضور مقامات بلندپایه دولتی، شماری از اعضای شورای ملی، نخبه‌گان سیاسی، روشنفکران و فعالان مدنی، از سالروز شهادت عبدالعلی مزاری( شهید وحدت ملی)، در مصلای شهید مزاری، واقع در غرب کابل، تجلیل شد.

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی، ضمن ابراز تسلیت به ملت افغانستان، به مناسبت سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری، گفت: مزاری، عدالت اجتماعی و مشارکت سیاسی را برای همه‌ی مردم می‌خواست و به همین خاطر، می‌توان وی را به عنوان«منادی عدالت اجتماعی» در افغانستان دانست.

وی همچنان گفت: استاد مزاری، جنگ را راه حل نمی‌دانست؛ بلکه پیام مزاری، پیام همدلی  بود و بر زندگی مسالمت‌آمیز میان همه اقوام تاکید داشت.

از سوی دیگر، محمد محقق، معاون ریاست اجرائیه حکومت نیز ضمن اشاره به مبارزات و نقش‌آفرینی‌های آقای مزاری، بیان داشت: هر سالی که می‌گذرد، نفوذ و جاذبه مزاری در میان مردم بیشتر می‌شود.

معاون ریاست اجرائیه همچنان گفت: یکی از دلایل ماندگاری مزاری، تقوی و پرهیزگاری او بود.

وی همچنان گفت: مزاری بر مشارکت سیاسی اقوام، به اندازه شعاع وجودی شان تاکید می‌ورزید.

گفتنی است که در این مراسم، صبغت‌الله مجددی، یکی از سران جهادی، عبدالهادی ارغندیوال، رییس حزب اسلامی و سایر نخبه‌گان سیاسی و علمی نیز به ایراد سخن پرداختند.

رییس‌جمهور غنی نیز با ارسال پیامی، سالروز شهادت آقای مزاری را به ملت افغانستان تسلیت گفته و وی را رهبری برخاسته از میان مردم دانست که در پی ایجاد وحدت ملی بود.

عبدالعلی مزاری، یکی از شخصیت‌های نام‌آشنای سیاسی در افغانستان است که ۲۲ سال پیش در ولسوالی«چهارآسیاب» ولایت کابل، به دست گروه طالبان به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا