آخرین اخبارافغانستان

کود جزای افغانستان، آزادی شهروندان را محدود نخواهد ساخت


نشست خبری وزارت عدلیه در ارتباط با معرفی کود جزای افغانستان(جرایم سایبری، قاچاق انسان، جرایم بچه‌بازی و…) و طرح قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه، در این نشست اعلام کرد: در کود جزای افعانستان، ۱۵ قانون مستقل و ۵۰ قانون دیگر پیش‌بینی شده است.
وی هم‌چنین افزود، طرح بازنگری کود جزایی افغانستان بعد از تصویب کابینه و توشیح رییس جمهور، پس از ۹ ماه در جریده رسمی نشر شد.
آقای انور تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که در کود جزا گنجانیده شده، موارد احتمالی جرایم فساد اداری و جرايم شومی مانند بچه‌بازی نیز پیش‌بینی شده است.
وی هم‌چنین تاکید کرد که کود جزای افغانستان آزادی‌های شهروندان را محدود نساخته و تنها موارد جرمی را پیش‌بینی کرده است.
در این نشست، محمد اشرف رسولی، مشاور ارشد در امور قضایی، به خبرگزاری دید گفت: ارگان‌های عدلی و قضایی کشور با تصویب قوانین نافذ و اجرایی، درصدد کاهش جرایم سنگین به خصوص جرایم مربوط به فضای سایبری هستند.
گفتنی است یکی از موارد مهمی که در ماه‌های اخیر سروصدای‌های زیادی را در کشور به پا کرده است، قانون جرایم سایبری است و به گفته آگاهان حکومت با تصویب این‌گونه قوانین درصدد محدود کردن استفاده شهروندان از فضای مجازی و سایبری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا