آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

توافق افغانستان و قزاقستان بر سر حمایت قوای سرحدی


حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور، که در راس یک هیئت بلندپایه دولتی در یک سفر رسمی به کشورهای آسیای میانه رفته است، روز گذشته(چهارشنبه، ۲۸سرطان) با آقای دیلاموف، مسئول خدمات سرحدی آن کشور دیدار کرد.
به نقل از دفتر شورای امنیت ملی، در این دیدار آقای دیلاموف بر همکاری‌های دوجانبه برای جلوگیری از جرایم سرحدی به خصوص عبور هراس‌افکنان از سرحدات تاکید کرد.
آقای اتمر در این دیدار گفت که تجارب آن کشور در کار مدیریت و محافظت از مناطق سرحدی چشم‌گیر است و خواهان شریک‌ساختن این تجارب با قوای سرحدی افغانستان شد.
مشاور امنیت ملی کشور گفت که قوای سرحدی افغانستان نیازمند تجهیز و آموزش برای جلوگیری از فعالیت‌های هراس‌افکنان، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان‌یافته است تا قوای سرحدی افغان بتوانند از ورود تروریستان و مجرمان به کشورهای آسیایی جلوگیری کنند.
آقای دیلاموف افزود: برای جلوگیری از ورود هراس‌افکنان و قاچاق‌بران مواد مخدر به کشورهای آسیای میانه، نیروهای افغان باید آموزش ببینند و تجهیز شوند.
در این دیدار هر دوجانب توافق کردند که به هدف آموزش قوای سرحدی و دوام همکاری‌ها و خدمات سرحدی میان هر دو کشور، گروه‌های کاری کوچک و بزرگ ایجاد شود.
گفتنی است که در حال حاضر ۴۵تن از جوانان افغان سرگرم آموزش در اکادمی آموزش قوای سرحدی آن کشور در شهر آلماتا هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا